Tervetuloa Turun tuomiokirkkoseurakuntaan

Turun tuomiokirkko on auki tutustumista ja hiljentymistä varten joka päivä klo 9-18. Tilaisuuksien aikaan kirkkoon ei kuitenkaan pääse kiertelemään. Esimerkiksi lauantaisin kirkossa voi iltapäivällä olla useita vihkimisiä, ja sunnuntaisin jumalanpalveluksia. Huomioithan, että talven liukkaillakaan ei Tuomiokirkossa saa kulkea nastakengät jalassa.

Jumalanpalvelukset Turun tuomiokirkossa

Turun tuomiokirkossa on viikottain useita messuja. Messuihin eli ehtoollisjumalanpalveluksiin ovat kaikki tervetulleita. Niitä pidetään keskiviikkoisin klo 8, torstaisin klo 12, lauantaisin klo 18 ja sunnuntaisin klo 10. Sunnuntain klo 10 jumalanpalvelusta voi seurata netissä osoitteessa virtuaalikirkko.fi

Anna meille palautetta, miltä tuntuu viettää messua alttari lähempänä seurakuntaa. Voit antaa palautetta täältä:

Alttari lähemmäs seurakuntaa -kysely

Hiljainen viikko ja pääsiäinen 2024

Hiljainen viikko alkaa palmusunnuntaista, tänä vuonna 24.3. Viikolla seurataan Kristuksen kärsimyksen tietä kohti pääsiäistä ja ylösnousemusta. Tuomiokirkossa on hiljaisella viikolla teemoitettu iltakirkko jokaisena iltana kiirastorstaihin asti. Katso hiljaisen viikon ja pääsiäisen tapahtumat omalta sivultaan tämän linkin takaa.

Sielunhoitoa ja apua

Turun tuomiokirkossa on papin päivystys joka arkipäivä klo 15-17. Tuona aikana voi tulla puhumaan papin kanssa mieltä polttavista asioista.

Turun tuomiokirkkoseurakunnan diakonia toimii normaalisti, ajanvaraus palvelee puhelimitse tiistaisin ja torstaisin klo 9-11 puhelinnumerossa 040 341 7335. Soittoajan ulkopuolella voi jättää yhteydenottopyynnön vastaajaan.

Yhteisvastuukeräys 2024

Yhteisvastuukeräys 2024 on alkanut! Tänä vuonna Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla. Kotimaassa tuotot ohjataan HelsinkiMission ja Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. Lue lisää Yhteisvastuukeräyksestä osoitteessa yhteisvastuu.fi.

Lahjoita Turun tuomiokirkkoseurakunnan kautta Yhteisvastuukeräykseen. Lahjoitetuista varoista viidennes jää oman alueen nuorten auttamiseen.

Lahjoita haluamasi summa Tuomiokirkkoseurakunnan Yhteisvastuukeräykseen klikkaamalla tätä linkkiä.

Voit myös lahjoittaa MobilePaylla numeroon 79980.

Tilisiirrolla voit lahjoittaa seuraaville tileille. Viitenumero on 301877.

Aktia FI82 4055 0010 4148 41
Nordea FI16 2089 1800 0067 75
OP FI14 5000 0120 2362 28

Kirkkopalvelut ry:n keräyslupa RA/2020/639 voimassa toistaiseksi. Ahvenanmaalla ÅLR/2023/7525, voimassa 1.1. – 31.12.2024.

Seurakuntaneuvoston pöytäkirjat

Turun tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntaneuvoston pöytäkirjat marraskuusta 2021 alkaen ovat luettavissa seurakuntayhtymän tietopalvelu Kryptassa.

Siirry lukemaan seurakuntaneuvoston pöytäkirjoja tietopalvelu Kryptassa tästä linkistä. (Aukeaa uuteen ikkunaan.)

Siirry lukemaan seurakuntaneuvoston aiempia pöytäkirjoja niiden omalla sivulla tästä linkistä.

seurakuntasihteeri
Tuomiokirkkoseurakunta
Seurakuntatyön erityispalvelut

Tuomiokirkkoseurakunta