Seniorit Tuomiokirkkoseurakunnassa

Tuomiokirkkoseurakunnan eläkeläistoiminnassa pääset tutustumaan toisiin erilaisissa tapaamisissa ja ryhmissä. Nuorekkailla eläkeläisillä on monipuolista toimintaa kaupungissa, joskus vähän kauempanakin. Tuolijumppa sekä Vuorikodin keskiviikkokerho kutsuvat säännöllisiin tapaamisiin keskusta-alueella liikunnan ja yhdessäolon merkeissä. Arki ja usko - ryhmä kutsuu pohtimaan yhdessä toisten kanssa arjen uskoa erilaisten teemojen kautta, ja mitä hengellisyys omassa elämässäni voisi olla. Tänä syksynä keskustellaan erityisesti aikoinaan rippikoulussa käsiteltyjä teemoja Jumalasta ja Jeesuksesta alkaen. Leskien juttutuokioissa yhdessäoloa, keskusteluja, ajatuksia, lounashetkiä sekä vertaisuutta leskenä elämisessä. Kaikkiin tapahtumiin olet lämpimästi tervetullut!

Tuomiokirkkoseurakunnassa kokoontuu säännöllisesti Vuorikodin keskiviikkokerho sekä tuolijumppa. Vuorikodin keskiviikkokerho kokoontuu parittomina keskiviikkoina Vuorikadulla, Vuorikatu 8:ssa. Hartauteen hiljentymisen jälkeen on mukava vaihtaa kuulumisia kahvikupin ääressä. Vaihtuva ohjelma ja yhteinen keskustelu virittävät ajatukset erilaisiin teemoihin mukavaa yhdessäoloa unohtamatta. Tuolijumpassa Toimitalolla laitetaan jäsenet liikkeelle, mutta kuitenkin oman kunnon mukaan. Jumppaa on parittomina keskiviikkoina ja liikuntahetki kestää noin 45 minuuttia. Tervetuloa mukaan!

Nuorekkaat eläkeläiset

Aktiivisille eläkeläisille suunnattua ohjelmaa on runsaasti. Lisätietoa erityisesti nuorekkaille eläkeläisille suunnatusta toiminnasta löydät omalta sivultaan. Siirry Nuorekkaiden eläkeläisten sivulle tästä linkistä.

Retket ja leirit

Järjestämme eläkeikäisille suunnattuja päiväretkiä ja leirejä vuosittain. Eläkeikäisten virkistyspäiviä vietämme Sinapin kurssikeskuksessa Kakskerrassa kesäaikaan, yleensä joko touko- tai elokuussa. Päiväretkillä useimmiten suuntaamme tutustumaan mukaviin kohteisiin Varsinais-Suomen alueella.

Sinapin leiri- ja kurssikeskus

Sinapin leirikeskus on moderni leirikeskus kauniissa maisemissa Kakskerrassa. Sinapissa on mahdollisuus saunoa, uida, nauttia herkullisesta ruoasta ja hiljentyä kauniissa kappelissa tai leirinuotion äärellä. Tule nauttimaan hienosta ympäristöstä, hyvästä ohjelmasta ja mukavasta yhdessäolosta. Sinapin leirikeskuksesta voit lukea lisää tämän linkin takaa.

Silta metsän keskellä

diakoniatyöntekijä (virkavapaalla)