Toiminta on tarkoitettu juuri sinulle työikäinen (alle 65v), joka koet yksinäisyyttä. Voit olla työtön, asunnoton, työkyvyttömyyseläkkeellä, kuntoutustuella ja kaipaat arkeesi ohjelmaa.

Ruoka-aputyö mielenterveys- ja päihdeasiakkaiden asumisyksikköihin

Keskiviikkoisin kokoamme yhteistyössä vapaaehtoisten työntekijöiden ja Sininauha Oy:n kanssa ruokakasseja Operaatio Ruokakassin hävikkiruoista.  Ruokakassit toimitetaan asukkaille Diakoniakeskuksen autolla.

Lisätietoja ruoka-aputyöstä: Jaso Jaakkola 040 341 7185, Mikael Hagelberg 040 341 7239 tai Jyrki Rannikko 040 341 7210.

KEVÄT 2024 YKSINÄINEN YKSINELÄVÄ

Tapahtumia ja toimintaa keväällä 2024 Diakoniakeskuksessa (Puutarhakatu 22)

Tarkoitettu juuri sinulle työikäinen diakonia- ja sosiaalityön asiakas (alle 65v), joka koet yksinäisyyttä. Voit olla työtön, työkyvyttömyyseläkkeellä, kuntoutustuella ja kaipaat arkeesi ohjelmaa.

DIAKONIAKESKUKSESSA on mahdollista saada palveluohjausta (Kela, sosiaali – ja terveys-, asumis- ja TE-palvelut, talous- ja velka-asiat yms.) ja tukea digiasiointiin.

Diakoniakeskuksessa on diakonia-asiakkailla mahdollista käyttää tietokonetta nettiyhteyksineen ja tulostaa asiapapereita. Asiakkailla on mahdollista saada myös henkilökohtaista tukea digilaitteiden, kuten esimerkiksi älypuhelimen, sähköisen asioinnin ongelmiin, jotka tuottavat vaikeutta.

Lisätietoja antavat: Jaso Jaakkola 040 341 7185 (tekstiviesti) jaso.jaakkola@evl.fi Mikael Hagelberg 040 341 7239 (tekstiviesti) mikael.hagelberg@evl.fi

RUOKA-APUTYÖN TOIMINNALLINEN RYHMÄ Raunistulan seurakuntakodilla (Murtomaantie 12)

Ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin klo 10-14 Raunistulan seurakuntakodilla, Murtomaantie 12.

HUOM! keskiviikkona 28.2., 1.5. ja 8.5. ei ole toiminnallista ryhmää.

Operaatio Ruokakassin toimittamasta hävikkiruoasta ryhmäläiset kokoavat ruokakasseja mielenterveys- ja päihdekuntoutujien asumisyksikköihin. Ruokakassit toimitetaan asukkaille Diakoniakeskuksen autolla. Hävikkiruoasta kokataan yhdessä joka kerta yhteisölounas.

Ryhmän aikana sinulla on mahdollista tavata sosiaaliohjaaja, saada palveluohjausta viranomaisasioiden hoitamiseen (TE-, Kela-, sosiaalityö-, asumispalvelut, talous- ja velka-asiat yms).

Ryhmätoiminnan tarkoitus ja tavoite:

• Tukea henkilön sosiaalisuutta ja yhteisöllisyyttä
  • Tarjota konkreettista toimintaa
  •  Motivoida luovaan hävikkiruoanvalmistukseen
  • Tukea ryhmäläisiä löytämään ja kiinnittymään sosiaalisen kuntoutuksen ryhmään, kuntouttavaan työtoimintaan, työkokeilu -, palkkatukityöhön, oppisopimuskoulutukseen yms.

Toiminnallinen ryhmä toteutetaan yhteistyössä aikuissosiaalityön, diakoniatyön ja Sininauhakodin ohjaajien kanssa.

Toiminnalliseen ryhmään mahtuu 15 henkilöä. Mikäli koet, että toiminnallinen ryhmä on sinua varten, niin ota yhteyttä:

Jaso Jaakkola p. 040 341 7185, Mikael Hagelberg p. 040 341 7239, Jyrki Rannikko p. 040 341 7210

Mietitään yhdessä olisiko tämä ryhmä sopiva sinulle, joka kaipaat viikkoosi matalan kynnyksen toimintaa.

Yhteistyössä mukana olevat tahot:

Tietoa Varhasta | VarhaKuva, joka sisältää kohteen teksti

Kuvaus luotu automaattisesti​ ​   Sininauha Oy, logo.       Kuva, joka sisältää kohteen teksti

Kuvaus luotu automaattisesti​

TOIVON LÄHTEELLÄ – hengellinen piiri kokoontuu diakoniakeskuksessa (Puutarhakatu 22)

Toivon lähde on juuri sinua varten, joka kaipaat kristinuskon antamaa toivoa toivottomuuden keskellä.

Toivon lähteelle saat tulla sellaisena kuin olet. Yhdessä etsimme uskon salaisuutta tutustumalla Jeesukseen ja Raamatun henkilöihin.  Piiri kokoontuu syksyllä Diakoniakeskuksessa seuraavasti:

to 29.2. klo 14-15.30

to 4.4. klo 14-15.30

Ohjaajina toimivat sairaalapastori Outi Ijäs, 040 341 7362 outi.ijas@evl.fi ja päihdetyön diakoniatyöntekijä Mikael Hagelberg, 040 341 7239 mikael.hagelberg@evl.fi

RAAMATTUPIIRI kokoontuu Sirkkalan päiväkeskuksessa (Kunnallissairaalantie 20)

Raamattupiiri on juuri sinua varten, joka kaipaat kristinuskon antamaa toivoa toivottomuuden keskellä.

Piiriin saat tulla sellaisena kuin olet. Yhdessä etsimme uskon salaisuutta tutustumalla Jeesukseen ja Raamatun henkilöihin.  Piiri kokoontuu syksyllä seuraavasti:

to 7.3. klo 9.30-11.00

to 11.4. klo 9.30-11.00

to 16.5. klo 9.30-11.00

Ohjaajana toimii päihdetyön diakoniatyöntekijä Mikael Hagelberg, p. 040 341 7239, mikael.hagelberg@evl.fi

JOUKKUEPELEJÄ

Tervetuloa pelaamaan joukkuepelejä (sählyä, koripalloa, jalkapalloa y.m.) Mikaelin kouluun, Koulukatu 8 torstaisin klo 16-17.
Kysy lisää Jyrkiltä, p. 040 341 7210

HUUMEISIIN KUOLLEIDEN MUISTOTILAISUUS MARRASKUUSSA

KULTTUURIKÄVELY

Kevyt liikuntaryhmä sinulle, joka haluaa kävelyseuraa. Kävellään Turun kulttuurimaisemissa ja mahdollisuuksien mukaan vierailemme museoissa tms. nähtävyyksissä.  Ilmoittautumiset etukäteen Jasolle, Jyrkille tai Mikaelille.

ti 5.3. klo 10-12

ti 2.4 klo 10-12

ti 7.5 klo 10-12

HUOM! Päivämääriin saattaa tulla muutoksia!