Luottamustehtäviä nuorille

Maarian seurakunnassa nuoria tarvitaan. Isoset ja kerhonohjaajat saavat aikaan paljon, ja heidän apuansa arvostetaan. Haluatko sinä tulla mukaan porukkaan?

AJANKOHTAISTA

Isoset ovat leirien sankareita

Isoset ovat sanoinkuvaamattoman tärkeitä. Heitä tarvitaan niin koululaisten leireillä, ripareilla kuin muissakin tapahtumissa. Isosena saat mahdollisuuden kokea riparin uudestaan, mutta eri näkökulmasta.  Isoskoulutuksesta saat pätevyyden toimia isosena sekä todistuksen, josta voi olla hyötyä toisen asteen koulutuksessa sekä työnhaussa.

Isoskoulutus antaa valmiuksia myös muuhun kuin isosena toimimiseen. Se opettaa vuorovaikutustaitoja, ryhmän ohjaamista, esiintymistä, ja vastuullisuutta. Saat tilaisuuden oppia itsestäsi, pohtia omia arvoja ja uskon asioita, tutustut uusiin ihmisiin ja saat paljon uusia kokemuksia.

Isoskoulutukseen voivat tulla kaikki rippikoulun käynneet. Ei ole yhtä oikeaa isostyyppiä, vaan erilaisia ihmisiä tarvitaan. Älä siis jännitä, ujostele tai epäröi vaan lähde rohkeasti mukaan. Koulutus on ilmainen leirejä lukuunottamatta.

Isoskoulutus 2023-24

Heippa:)! Kiva kun olet päättänyt tulla mukaan isoskoulutukseen! Alta näet isoskoulutuksen kevään ohjelman, kokoontumiset keskiviikkoisin klo 18.00 alkaen Sanzissa os. Kärsämäentie 35 A 2.krs.

Kevään isoskoulutuspäivät

17.1

31.1

14.2

28.2

Isoskoulutusleiri Kunstenniemessä 8.-10.3 Leirillä myös isoshaku kesän ripareille.

20.3

3.4

17.4

8.5

19.5 Nuortenmessu, kesän isosten siunaus ja Kevätjuhla

ISKO2 (vanhempien isosten jatkokoulutus)

Kevät 2024 kokoonnutaan Leafin talossa Sanzi nuortentilassa keskiviikkoisin klo 18-19.30

24.1. keskiviikkona klo 18-19.30

6.3. keskiviikkona klo 18-19.30

27.3. keskiviikkona klo 18-19.30

10.4. keskiviikkona klo 18-19.30

Jos sinulla on kysyttävää koulutuksesta, ota yhteys

nuorisopastori Niina p. 040 341 7677

nuorisotyönohjaajat Kari p. 040 341 7153 ja Jaakko p. 040 341 7059 .

Kerhonohjaajaksi lasten kerhoihin

Kerhonohjaus on oiva harrastus sinulle, jos viihdyt lasten kanssa. Seurakuntien kerhot ovat todella suosittuja. Ilman kerhonohjaajia emme pystyisi järjestämään kerhoja, ja monet lapset jäisivät ilman harrastusta. Kerhonohjaajana olet tärkeä toisille, mutta opit myös itse arvokkaita taitoja esimerkiksi ryhmänohjauksesta, ja saat uusia kokemuksia. Kerhoissa opitaan ja pidetään hauskaa yhdessä niin kerholaisena kuin kerhonohjaajanakin.

Maarian seurakunta järjestää pitkin vuotta monenlaisia kerhoja, leirejä ja tapahtumia kouluikäisille, joihin tarvitaan kerhonohjaajia. Kouluikäisten sivulla tämän linkin takaa saat tietoa seurakunnassa järjestettävistä kerhoista. Niissä kaivataan apua ohjauksessa. Voit myös ehdottaa uutta kerhoa omien kiinnostuksiesi mukaan, ja aloittaa sen vetämisen esimerkiksi kaverisi kanssa.

Kerhonohjaajille järjestetään kerran kuukaudessa yhteinen illanvietto kiitokseksi työstä. Lisäksi kerhonohjaajailloissa saat tietoa tulevista toiminnoista, joihin tarvitaan kerhonohjaajia. Illoissa herkutellaan ja tavataan muita kerhonohjaajia. Kerhonohjaajaillat aloitetaan kunhan osallistujia ilmaantuu. Lisätietoja kaikesta tästä saat Teemu Luoma-Aholta, p. 040 341 7675 tai Orkkuli Kuismalta 040 341 7673.

Tulossa syksyllä (alk lokakuu) Nuorten ihmissuhdetaitojen kurssi. Kurssi on tällä kertaa suunnattu 15-18-v
Nuorten ihmissuhdetaitojen kurssi, NUISKUUN voi taas tulla syksyllä 2023 Tiedustelut: p. 0403417059/Jaakko

Nuoret aikuisethttps://www.naviryhma.fi/