Ryhmätoimintaa aikuisille

Jos olet kiinnostunut jakamaan elämän ja uskon kysymyksiä aikuisten kesken, seurakunnan pienryhmät voivat olla juuri sinua varten.

Osa pienryhmistä - kuten Krito-ryhmät - kokoontuvat vain rajatun ajan.

Tällä sivulla on esitelty sellaisia ryhmiä, joihin voi osallistua silloin, kun itselle parhaiten sopii, ilman ennakkoilmoittautumista.

Hepreanpiiri

Ryhmä on avoin ja tarkoitettu kaikille jo heprean alkeet osaaville ja heprean kielen lukutaitoisille. Kokoontumisissa keskustellaan hepreaksi, käydään kuulumiskierros, rukoillaan, luetaan Jerusalem Post -lehteä ja tehdään läksyjä. Heprean piiri kokoontuu keskiviikkoisin klo 17.00-19.00 Varissuon kirkolla. Lisätietoja: Marjut Vihersaari p. 045 850 8404.

Avoimet ovet

Keskiviikkoisin klo 17-18.30 Varissuon kirkolla. Kirkko on avoinna hiljentymistä ja tutustumista varten. Päivystäjä paikalla.
Lisätietoja: Lari Lappalainen p. 040 504 7679.

Miestenpiiri

Kokoontuu keskiviikkoisin (parilliset vkot) klo 18 Varissuon kirkolla. Lisätietoja: Reijo Kalaja p. 0500 520 551. (Kokoontumiset ovat tauolla).

Harmonisen laulun ryhmä

Lauluryhmä kokoontuu harjoituksiin perjantaisin klo 17 Pyhän Katariinan kirkolle. Lisätietoja: Kristiina Annala p. 0500 498 165.

Timon Raamis

Timon Raamis pidetään joka toinen torstai (parilliset vkot) klo 18 Varissuon kirkolla.
Lisätietoja: Timo Rantanen p. 040 418 1502 tai timo.rantanen@ppj.inet.fi

Raamattupiiri

Raamattupiiri kokoontuu joka toinen maanantai (parittomat viikot) klo 13 Petkeltien kerhohuoneella (Petkeltie 5 AB, Hannunniittu).
Lisätietoja Aili Unto p. 044 086 9010.

Rukouspiiri

Rukouspiiri kokoontuu kerran kuussa tiistaisin klo 14 Petkeltien kerhohuoneella (Petkeltie 5 AB, Hannunniittu).
Lisätietoja: Pirkko Mäkinen p. 040 416 0105.

Avoin rukouspiiri

Avoin rukouspiiri kokoontuu keskiviikkoisin klo 17 Varissuon kirkolla (Kousankatu 6). Piirissä rukoillaan seurakuntaan tulleiden esirukouspyyntöjen puolesta. Lisätietoja: Liisa Seppinen p. 040 847 7245.

Kuvassa ryhmä aikuisia istuu sohvilla. Muutama tekee muistiinpanoja.
Joukko aikuisia suunnittelemassa yhdessä jumalanpalvelusta.

kanttori, vs. seurakuntapastori
Katariinanseurakunta

Director cantus, musiikin maisteri Elina Kerokoski on Varissuon kirkon kanttori, joka toimii esilaulajana ja urkurina jumalanpalveluksissa sekä kirkollisissa toimituksissa, kuten hautajaisissa ja vihkitoimituksissa. Lisäksi hän vastaa Varissuon kirkossa järjestettävistä kirkkokonserteista. Elina on äänialaltaan altto ja häntä saattaa kuulla myös solistina erilaisissa kirkkomusiikkiteoksissa, kuten esimerkiksi passioissa ja oratorioissa.

Elina on myös pappi ja vastaa seurakunnassamme aikuistyöstä, aikuisten pienryhmistä ja hiljaisuuden työstä. Jos olet kiinnostunut osallistumaan retriittitoimintaan, hiljaisuuden messuihin tai säännöllisesti kokoontuviin raamattu- ja rukouspiireihin, kannattaa olla yhteydessä Elinaan.