Koulutusta ja tukea

Vapaaehtoisena saat koulutuksen tehtävääsi. Vapaaehtoistyön peruskurssilla saat kattavan tietopaketin vapaaehtoistyön peruspalikoista. Kurssilla käymme läpi mm. vapaaehtoistyön toimintakenttää ja periaatteita diakoniatyössä. Saat myös tietoa vapaaehtoistyön mahdollisuuksista paikallisseurakunnissa. Tarjoamme myös säännöllistä toiminnanohjausta, kursseja ja tukea aina silloin kuin sitä tarvitset.

Vapaaehtoistyön peruskurssi järjestetään kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Kurssin tavoitteena on auttaa löytämään oma paikka Turun ja Kaarinan seurakuntien tarjoamassa auttamistyössä. Koulutuksessa tutustutaan vapaaehtoistoimintaan ja sen periaatteisiin, seurakuntaan ja diakoniatyöhön. Kurssilta saa lisäksi tietoa vuorovaikutuksesta erilaisten ihmisten kanssa sekä siitä, miten omasta jaksamisesta voi huolehtia vapaaehtoisena.

Vapaaehtoistyön peruskurssit

6.3. ja 13.3. klo 16:45-19:30 seurakuntien toimitalolla, Eerikinkatu 3 2.krs
Ilmoittautumiset 5.-23.2. Lyyti-linkin kautta

Lisätietoja:

• Ulla Mäenpää ulla.maenpaa@evl.fi tai 040 341 7218
  • Taru Rajavaara taru.rajavaara@evl.fi tai 040 341 7551

Vapaaehtoisten polku

Tarjoamme vapaaehtoisille koulutusta ja tukea vapaaehtoistehtävään. Alla visualisoitu vapaaehtoisten polku kuvaa vapaaehtoistehtävässä olemista esimerkiksi yhteisen diakonia- ja sielunhoitotyön yksikössä. Katso saavutettava polku pdf:nä tästä linkistä.