Diakonia on kirkon auttamistyötä

Diakoniatyöstä voi saada neuvontaa, keskusteluapua ja taloudellista tukea. Kirkon työntekijöinä olemme valmiit pohtimaan kanssasi myös hengellisiä kysymyksiä. Ammatillinen keskusteluapu on ilmaista ja työntekijöillä on ehdoton vaitiolovelvollisuus. Ota rohkeasti yhteyttä, tule puhumaan tai soita. Asiat kyllä selviävät aina jollakin tavalla.

Martin diakonian puhelinpäivystys on tiistaisin ja torstaisin klo 9-11

• Martti-Kaasukellon alue 040-3417128
  • Uittamo-Vähäheikkilä-Majakkaranta 040-3417415
  • Hirvensalo-Satava-Kakskerta-Haarla-Moikoinen 040-3417419

Voit myös halutessasi täyttää yhteydenottopyyntölomakkeen Martinseurakunnan diakoniatyöntekijöille (klikkaa nappia tai tätä tekstiä)

Diakoniatyöntekijöiltä saa keskusteluapua, sielunhoitoa, vertaistukea. Järjestämme ryhmä-, retki- ja leiritoimintaa. Kysy lisää meiltä!

Taloudellinen avustaminen

Monella on taloudellisia huolia, kun sähkölaskut ovat suuria ja ruoka on kallistunut. Jotkut ovat velkaantuneet.  Mistä apua ja neuvontaa? Klikkaa tästä Oikeusministeriön sivuille: Talous- ja velkaneuvontaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Tästä linkistä pääset Takuusäätiön sivuille: Talous haltuunLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tiukassa tilanteessa voit hakea taloudellista apua tai käytännön neuvoja. Avustaminen voi olla ostolupa ruokakauppaan, vaateapua tai pienimuotoista laskuavustusta. Avustuksia myönnetään kertaluonteisesti ja harkinnanvaraisesti seurakuntayhtymän avustusohjeiden mukaisesti. Diakoniatoimistosta ei makseta rahaa omalle tilille eikä anneta käteistä rahaa, emmekä avusta takuuvuokriin. Diakoniatyön avustusvarat ovat rajalliset.

Taloudellista apua hakiessasi yhteiskunnan lakisääteiset etuudet on hyvä olla haettuna Kelasta/sosiaalipalveluista. Klikkaa tästä Kelan sivuille kela.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja tästä sosiaalipalvelujen sivuille Turun kaupungin sosiaalipalvelutLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Taloudellista apua hakiessasi valmistaudu esittämään:

Hirvensalossa Pitkiksen diakoniatoimisto, Pitkäpellonkatu 6 (hammashoitolan viereinen ovi)

Martin diakonian toimistoihin käynti tästä ovesta (Temppelinkatu 1)
Martin diakonian toimistoihin tästä ovesta (Temppelinkatu 1)