Tule tekemään kanssamme hyvää! Vapaaehtoistöitä on tarjolla

Etsitkö mukavaa tekemistä, merkitystä elämääsi tai uusia ystäviä? Antamalla vähän aikaasi ja käyttämällä taitojasi  muiden auttamiseen, ilahduttamiseen ja hyvän tekemiseen saat itsekin iloa. Vapaaaehtoistehtäviä löytyy säännöllisistä keikkaluonteisiin. Kun annat vähän aikaasi, sinäkin saat iloa ja merkitystä. Kun joku tehtävä kiinnostaa, ole yhteydessä vapaaehtoistyön koordinaattoriin:

Hanne Tuulos
hanne.tuulos@evl.fi

Yli 50 erilaista tehtävää odottaa tekijäänsä

Lataa Vapaaehtoistehtävien esite tästä.

Kun olet löytänyt itsellesi tehtävän, ole yhteydessä tehtävän yhdyshenkilöön tai vapaaehtoistyön koordinaattoriin. Jos kiinnostavia tehtäviä on useita, voit myös ladata itsellesi lomakkeen, joilla voi ilmoittautua useisiin tehtäviin kerralla. Palauta vapaaehtoistyön koorinaattorille postitse tai sähköpostiin.

Lataa vapaaehtoistyön lomake PDF-dokumenttina (printattavaksi ja postitse lähetettäväksi)

Lataa vapaaehtoistyön lomake DOC-dokumenttina (väliin kirjoittaminen mahdollista sähköistä lähettämistä varten)

Hanne Tuulos/Mikaelinseurakunta
Puistokatu 13, 20100 Turku

Tai sähköisesti: hanne.tuulos@evl.fi

Vapaaehtoistehtäviin voit tutustua ja ilmoittatua myös osoittessa: https://vapaaehtoistyo.fi/turun-mikaelinseurakunta

Tehtävän vastuuhenkilö ottaa sinuun yhteyttä.

Merkitystä ja uusia ystäviä

Entinen vapaaehtoisistamme, joka nykyään on seurakunnassa diakoniatyöntekijänä, on Marion Routti, joka on ollut mukana monessa, missä apukäsiä on tarvittu.
-Ensimmäisissä vapaaehtoistehtävissä aloitin joskus viisi-kuusi vuotta sitten, Marion muistelee.
-Kun kuulin, että messua pääsee tekemään tulemalla tuntia ennen paikalle, niin minähän tulin heti seuraavalla kerralla.

Kun kuulee missä kaikessa Marion on ollut mukana auttamassa, ei voi välttyä ajattelemasta, sanontaa, että antaessaan saa.
-Se on kyllä totta, Marion innostuu ja kertoo, että esimerkiksi messun tekeminen yhdessä muiden kanssa on hänelle tosi merkityksellistä.
-Minulle on niin tärkeää se yhdessä jaettu elämä ja tunne, että kuuluu johonkin. Olen tavannut valtavasti ihania ihmisiä ja on palkitsevaa nähdä kun omien käsien työn seurauksena jonkun elämään on tullut pisara toivoa.

Seurakunnassa toimii koko ajan satoja vapaaehtoisia. Oletko sinä ehkä yksi heistä, jotka liittyvät tähän iloiseen joukkoon?

(Sivun yläkuva: Mikaelinseurakunnan vapaaehtoisia. Marion keskellä keltaisessa takissa)

Rekryilmoitus