Apua ja tukea Maarian seurakunnassa

Seurakunta on aina valmiina auttamaan. Kun elämässä tulee vastaan tilanteita, joista on vaikea päästä yli yksin, kannattaa rohkeasti ottaa yhteyttä. Tässä muutamia esimerkkejä Maarian seurakunnan avunantotavoista.

Diakonia

Diakonian tehtävänä on auttaa ihmisiä vaikeissa tilanteissa. Se voi tarjota ruokaa, vaatteita, taloudellista apua, kuuntelijaa... Lisätietoa käytännön asioista löydät diakonian sivuilta.

Siirry Maarian diakonian sivuille tästä linkistä.

Maarian diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot

Maariassa on useita diakoniatyöntekijöitä, jotka vastaavat kukin omista kaupunginosistaan. Katso oman alueesi diakoniatyöntekijän yhteystiedot omalta sivultaan.

Siirry Maarian diakoniatyöntekijöiden yhteystietoihin tästä.

Ruokajaot ja edulliset ruokailut

Maarian seurakunnassa järjestetään säännöllisesti ruokajakoja seurakunnan vapaaehtoisten ja työntekijöiden voimin. Seurakunta järjestää myös edullisia ruokailuja, joissa pikkurahalla saa vatsansa täyteen lämmintä ruokaa. Lisätietoja löytyy ruokajakojen ja edullisten ruokailujen sivulta.

Siirry ruokajakojen ja edullisten ruokailujen sivulle tästä linkistä.

Seurakunnan työntekijät

Jos kaipaat hengellistä tai sielunhoidollista apua, seurakunnan työntekijät ovat valmiita kuuntelemaan sinua. Voit soittaa tai lähettää viestin haluamallesi papille tai diakoniatyöntekijälle yhteystiedoissa kerrottuun numeroon. Myös sähköpostin lähettäminen on mahdollista. Kaikki keskustelut ovat ehdottoman luottamuksellisia, joten otathan rohkeasti yhteyttä, jos kaipaat kuulijaa.

Siirry Maarian seurakunnan työntekijöiden yhteystietoihin tästä linkistä.

Vapaaehtoiset

Tekisikö mielesi kurkistaa hieman kulissien taakse ja saada iloa ja hyvää mieltä auttamisesta? Seurakunta ei toimi ilman vapaaehtoisia, joiden kädenjälki näkyy yllättävän monessa paikassa. Jos mielesi tekisi kokeilla vapaaehtoistoimintaa, katso lisää tietoa vapaaehtoisten infosivulta.

Siirry Maarian seurakunnan vapaaehtoissivulle tästä linkistä.