Ihmisiä laulamassa kirkon alttarin edessä

Kuorot

Maarian seurakunnalla on neljä mielenkiintoista ja aktiivista kuoroa, jotka esiintyvät seurakunnan tilaisuuksissa ja omissa konserteissaan. Lukkarin laulajat (Kanttorin laulajaiset), on suunnattu kaikille laulamisesta innostuneille taitotasosta ja aikaisemmasta kokemuksesta riippumatta.

Verbum Sonans – ”Soivaa sanaa, elämän leipää”

Verbum Sonans on kuoro 20-60-vuotiaille naisille.  Alunperin sekakuoroksi perustettu yhtye juhlii 100. toimintavuotta vuonna 2024.

Verbum Sonansin ohjelmisto koostuu monipuolisesta kirkkomusiikista. Laulu soi yksiäänisistä psalmeista moniäänisiin naiskuoroteoksiin. Yhtye viihtyy erityisen hyvin aikamme kirkkomusiikkisäveltäjien kiinnostavan ja kunnianhimoisen tuotannon parissa.

Kuoro esiintyy pääasiassa osana Maarian seurakunnan jumalanpalveluselämää. Konsertteja pidetään syystä kuten esim Maarian kirkon Bach-kaudella 2022-2023 tai juhlavuonna Verbum Sonans 100 vuotta! adventista 2023 adventtiin 2024. Kutsuttuna yhtyeenä Verbum Sonans on osallistunut sekä mm Tarton ja Saarenmaan  kansainvälisille laulujuhlille että laulanut Viron radiossa.

Verbum Sonans harjoittelee keskiviikkoisin klo 18-20 Maarian pappilan tallissa.  Uudet naislaulajat otetaan jäseniksi laulunäytteen ja koeajan kautta. Vaativa ohjelmisto lähes edellyttää nuotinlukutaitoa ja kuorolaulukokemusta.

Lämpimästi tervetuloa lauluseuraan!

Lisätietoja antaa kuoronjohtaja, MuM, Marja Haikka, p. 040 341 7189, marja.haikka@evl.fi

Kuoron sähköposti: verbum.sonans@meiliboxi.fi

Siirry tästä Verbum Sonans -kuoron omille nettisivuille verbumsonans.wixsite.com/kuoro. Kotisivuilta saa infoa esim ohjelmistostamme.

Instagramissa meidät löytää nimellä @verbumsonans. Iloitsemme jokaisesta ig-seuraajasta!

Palveluvuorossa 100 vuotta! - Verbum Sonans. Juhlavuoden ohjelma löytyy tätä linkkiä klikkaamalla.

Lukkarin laulajat

Lukkarin laulajat kokoontuu Kanttorin laulajaisten merkeissä kerran kuukaudessa Hepokullan seurakuntatalossa (Varkkavuorenkatu 23). Lauletaan yhdessä tuttuja ja uusia lauluja sekä virsiä mukavassa seurassa. Kaikki ovat tervetulleita mukaan! Laulajat avustavat silloin tällöin erilaisissa seurakunnan tilaisuuksissa, kuten jumalanpalveluksissa ja kauneimmissa joululauluissa.

Kevään kerrat ovat seuraavat torstait klo 13-14: 1.2, 29.2 ja 25.4.

Lisätietoja: kanttori Tero Niemi, p. 040 341 7454

Muita kuoroja

Chorus Cathedralis Iuniorum (CCI)

Tuomiokirkkoseurakunnan poikakuoro CCI harjoittelee Raunistulan seurakuntakodissa. Pääkuoroon kuuluu noin 30 laulajaa, jotka ovat 8–20-vuoden ikäisiä. Vuosittain pidetään koelaulutilaisuuksia, jossa valitaan kuoron harjoituskuoroon noin 11–15 uutta 7–8-vuotiasta poikaa. Voit varata ajan koelauluun kuoronjohtajalta.

Lisätietoja: kuoronjohtaja ja kanttori Tero Niemi, p. 040 3417454

Turun tuomiokirkon poikakuoron (CCI) kuoromuskari

Alle kouluikäisille on tarjolla oma poikakuoromuskari, johon voit ilmoittaa 5-6 -vuotiaan lapsesi muskarin opettaja Nora Varke (nora.varke@gmail.com). Ilmoittautuminen siis suoraan Noran kautta eikä ilmoittautumislinkistä. Kuorokerho kokoontuu maanantaisin Halisten seurakuntatalolla (Gregorius X:n tie 8) 28.8. alkaen klo 17.

Kuorokerho on muutoin ihan tavallinen muskari, mutta se painottuu yhdessä laulamiseen, sävelpuhtauden kuunteluun ja kuorolaisena olemisen käytäntöihin. Pohjavireenä on ilo, leikki ja toiminnallisuus. Moni kuorokerho käynyt poika on jatkanut  musiikkiharrastustaan poikakuorossa.

Hinta 80€/syyskausi ja 80€/kevätkausi

CCI-poikakuoron nettisivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

CCI-poikakuoro Facebookissa