Avustajaksi leirille tai retkelle

Oletko kiinnostunut olemaan avustajana diakonialeireillä ja -retkillä? Seurakunnat ja diakoniakeskus järjestävät leirejä perheille, vammaisille ja vanhuksille. Leirejä ja retkiä on pitkin vuotta, kesällä niitä on kuitenkin eniten. Leiriavustajan tehtävä on vapaaehtoistehtävä, josta maksamme palkkion.

Kesäinen leirikeskuksen ranta, kauempana laituri, keskellä kaksi soutuvenettä vedetty rannalle. Kuvituskuva.

Kurssilta perustiedot

Haemme vuosittain avustajia diakoniatyön leireille ja retkipäiviin. Mukana on perheleirejä, vammaistyön leirejä sekä ikäihmisille suunnattuja leirejä ja retkipäiviä. Leiriavustajana olet yhdessä työntekijöiden kanssa helpottamassa leirin sujuvuutta, avustat tarpeen mukaan eri tehtävissä ja olet osa leirijoukkoa. Tarjoamme mahdollisuuden oppia ihmissuhdetyön taitoja ja sekä erilaisten ihmisten kohtaamista.

Järjestämme avustajakurssin keväisin. Kurssilta saat valmiudet ja tarvittavat tiedot olla avustajana leireillämme ja retkillämme. Jos olet ollut aikaisempina vuosina avustajanamme, sinun ei tarvitse suorittaa kurssia uudestaan.

Mitä edellytämme leiriavustajilta?

Avustajan tulee olla leirin alkaessa 17 vuotta täyttänyt ja hänen tulee olla evankelisluterilaisen kirkon jäsen. Lisäksi uudelta avustajaksi hakevalta edellytetään leiriavustajakurssin suorittamista. Kurssi järjestetään:

Avustajan tehtävä on vapaaehtoistehtävä, mutta maksamme siitä jokaiselle avustajalle palkkion. Vuoden 2024 palkkio on 58,50 € / leiri- tai retkipäivä. Tästä summasta vähennämme ateriakorvauksen, joka on 6,37 € / ateria (verotusarvo).

Hae diakonian leiriavustajaksi vuoden 2024 leireille ja retkille! Ilmoittautumiset Lyyti-linkin kautta 19.2. mennessä.

vapaaehtoistyön toiminnanohjaaja
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö
toimistonhoitaja
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö
040 341 7788 (toimisto)

Sanna Stykki työskentelee diakoniakeskuksen toimistonhoitajana ja hän on toimistotyön ja asiakaspalvelun ammattilainen monien vuosien kokemuksella. Sannan työpäivät koostuvat monipuolisista ja erilaisista toimistotöistä sekä hallinnollisista tehtävistä.

Tehtäväkenttä on laaja ja sisältää mm. diakonia- ja sielunhoitotyön johtokunnan sekä avustustoimikunnan teknistä asiakirjahallintoa, päätösten kirjauksia, kokousjärjestelyitä sekä yhteydenpitoa jäseniin. Työnkuvaan kuuluu myös yksikön taloushallinnon avustavat työt, talouden raportointi ja laskujen käsittely.

Leiriavustajatyön koordinointi on osa toimistonhoitajan työtä. Siihen sisältyy leiriavustajien sijoittelut leireille ja retkille, sopimusten ja todistusten valmistelu sekä kontaktit niin leiriavustajiin kuin leirinvetäjiin. Sanna hoitaa erilaisten tilaisuuksien, kokousten ja koulutusten järjestelyjä ja tuottaa diakoniakeskuksen yleisiä toimistopalveluita sekä yhteisesti hoidettavan diakoniatyön tukipalveluita.