Tehtäiskö jotakin yhdessä?

Tältä sivulta löydät monenlaista tietoa seurakunnan ja koulun välisen yhteistyön mahdollisuuksista. Yhteistyön lähtökohtana on kasvatus, jossa seurakunnan ja koulun perustehtävät kohtaavat. Seurakuntana voimme tarjota kouluille myös erilaisia oppimisympäristöjä, monialaista asiantuntijuutta ja tukea sekä oppilaiden tai henkilökunnan hyvinvointiin.

Kaarinan seurakunta toimii yhdessä alueen koulujen ja oppilaitosten kanssa yhteistyössä vastaten paikallisiin toiveisiin ja tarpeisiin. Toimintaa ohjaavat yhteiset sopimukset sekä Opetushallituksen ohjeisiin perustuvat neljän korin kumppanuuden periaatteet. Neljän korin malli kutsuu monipuoliseen yhteistyöhön. Jokaisessa korissa on paljon mahdollisuuksia, joista voi poimia paikallisia toteutusmalleja. Muuttuvassa monikulttuurisessa toimintaympäristössä neljän korin malli luo selkeyttä ja vapauttaa toimimaan.

Sivun alta voi tutustua tarkemmin yhteistyön mahdollisuuksiin niin oppituntivierailujen kuin muunkin yhteistyön osalta!

Työntekijöidemme vastuukoulut:

Jens Salama