Suuressa mukana - lähetyksen asialla

Lähetystyö on lähimmäisten auttamista ja kristillisestä uskosta kertomista sanoin ja teoin.

Jokainen voi auttaa lähimmäisiä omalla paikallaan. Lisäksi seurakunnat osallistuvat ulkomailla tapahtuvaan lähetystyöhön lähettämällä ihmisiä eri puolille maailmaa auttamaan heikommassa asemassa olevia ja kertomaan Jumalan rakkaudesta. Lue lisää seurakuntamme lähetyskohteista ja nimikkoläheteistä maailmalla.

Lahjoillasi meitä siunaat,
kaiken annat ajallaan.
Opeta, oi Herra, meitä
omastamme jakamaan.

Maailmassa moni lienee
nälkäinen ja janoissaan.
Opeta, oi Herra, meitä
omastamme jakamaan.

(Virsi 954, Jaakko Löytty)

Ystävyysseurakuntamme Englannissa

Katariinanseurakunnalla on ystävyysseurakuntasopimus Englannin kirkkoon eli Church of Englandiin kuuluvan St. Maryn seurakunnan kanssa.

St. Maryn seurakunta sijaitsee Portsmouthissa, joka on Turun kokoinen tärkeä satamakaupunki Etelä-Englannissa.

kirkkoherra
Katariinanseurakunta
PL 922
20101 Turku

Leena Kairavuo on Katariinanseurakunnan kirkkoherra eli seurakunnan johtaja. Jos sinulla on ideoita ja toiveita seurakunnalle, etkä tiedä, kenelle asia kuuluu, voit aina olla yhteydessä Leenaan. Leena kuuntelee mielellään ajatuksiasi ja osaa ohjata kaikki yhteydenotot oikeisiin osoitteisiin.

Leena on myös yksi seurakunnan papeista, joten hänet voi tavata muun muassa jumalanpalveluksissa - niin työtehtävissä kuin kirkon penkissäkin. Leena on innostunut monipuolisesta jumalanpalveluselämästä ja seurakunnan kehittämisestä. Vapaa-ajallaan Leena tapaa ystäviään ja viettää aikaa perheensä kanssa.

Erityisenä vastuuna Leenalla on seurakunnan hallinto ja henkilöstöhallinto.