Viittomakielisten seurakunta

Viittomakielisille on Turun ja Kaarinan alueella oma seurakunta.

Seurakunnassa voit osallistua viittomakieliseen toimintaan: jumalanpalveluksiin, raamattupiiriin, kerhoihin, retkiin ja muihin tapahtumiin. Seurakunnassa saat myös tukea viittomakielentaitoiselta diakoniatyöntekijältä.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän alueella asuu noin kolmesataa viittomakieltä käyttävää kuuroa, kuuroutunutta tai kuurosokeaa. Kuurojen seurakunnan ajankohtaisesta toiminnasta tiedotetaan Ylen teksti-tv:n sivulla 558Linkki avautuu uudessa välilehdessä.

Diakoniatyöntekijän vastaanotto

Vastaanotto vain ajavarauksella.

Voit olla yhteydessä kuurojen diakoniatyöntekijään WhatsApp videopuhelulla/ tekstiviestillä 0403417279

tai sähköpostilla kristiina.wallenius-penttila@evl.fi.

Tiedotamme toimintojen muutoksista nettisivuillamme ja Ylen teksti-tv:n sivulla 558.

Istumassa aikuisia rivissä ja poika seisoo heidän edessään arvuutellen kuka on hänen parinsa.
Kuurojen keskiviikkopiirissä leikittiin Vettä kengässä-leikkiä.

diakoniatyöntekijä
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö

viittomakieliset kuurot, päivystys to klo 13-15

Kristiina vastaa seurakuntayhtymän viittomakielisestä työstä. Työn perusta on viittomakieltä tai viitottua puhetta käyttävien kuurojen, kuurosokeiden ja kuuroutuneiden parissa tehtävä työ. Verkostotyö muiden viittomakielialalla toimivien yhteistyökumppaneiden ja yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa on tärkeää. Työhön kuuluu myös paljon palveluohjausta ja -muotoilua. Viittomakielisellä työllä on kirkossa yli 100-vuotinen historia, Kristiinasta on mahtavaa olla osa sitä!