Vapaaehtoisena ystävätoiminnassa

Pidätkö juttelemista? Haluaisitko piristää kotona asuvan vanhuksen arkea? Onko sinulla ylimääräistä aikaa?

Toivomme sitoutuneita ja vanhusten parissa viihtyviä vapaaehtoisia toimintaan. Tarjoamme jokaiselle ystävätoimintaan lähtevälle tukea ja koulutusta tehtäväänsä.

Enkelikoriste pöydällä, taustalla kaksi ihmistä istuu sohvalla.

Vapaaehtoinen ystävä vierailee vanhuksen luona kotona. Vierailuja on 2-4 kertaa kuussa, noin puolitoista tuntia kerrallaan. Ajasta sovitaan aina yhdessä vapaaehtoisen ja vanhuksen välillä. Vapaaehtoisen ystävän tärkein tehtävä on tuoda iloa ja virkistystä vanhuksen arkeen.

Mikäli vanhuksen kunto riittää, voitte yhdessä myös ulkoilla, tehdä käsitöitä, käydä kaupungilla tai vaikka kirkossa. Ystävätoiminnassa mennään pitkälti vanhuksen ehdoilla. Toimintaan ei ei kuulu kodin- tai sairaanhoito.

Lisätietoja: Taru Rajavaara, vanhustyön toiminnanohjaaja p. 040 341 7551

Vapaaehtoisia tarvitaan jatkuvasti lisää. Suurin osa heistä on eläkeläisiä, mutta mukana on myös nuoria. Etenkin miehiä halutaan enemmän mukaan. Yksinäisiä vanhuksia tavoittavaa toimintaa järjestävät seurakuntien lisäksi myös esimerkiksi SPR, Turun seudun vanhustuki, Avustajakeskus ja Muistiliitto.

vanhustyön toiminnanohjaaja
Turun ja Kaarinan seurakunnat