Henrikin kamarimusiikkiviikko 2023 Goes Christmas

Henrikin kamarimusiikkiviikko -tapahtuma pidettiin ensimmäisen kerran vuosi sitten. Kuulijat ja esiintyjät kokivat Henrikinkirkon poikkeuksellisen hyväksi tilaksi intiimille musiikille. Tänä vuonna kamarimusiikkiviikko ammentaa ohjelmansa joulun rikkaasta musiikkiperinteestä.

Kamarimusiikkiviikko alkaa suomalaisen musiikin päivänä. Viiden konsertin kokonaisuudessa kotimainen musiikki on vahvasti esillä. Merkillepantavaa on myös se, että Henrikin kamarimusiikkiviikolla kuullaan kaksi kantaesitystä: Jalavan Unohduksen harso -sävellys kitaralle ja Laakkosen laulusarja Topeliuksen teksteihin. Tapahtumiin on vapaa pääsy.

Tervetuloa viihtymään ja hiljentymään!

Perjantaina 8.12. klo 14 Henrikinkirkko

Suomalaisen musiikin päivänä suomalaisen musiikin juhlaa!

Säveltäjäniminä mm. Rautavaara, Sibelius, Mustonen, Kuusisto, Simojoki, Mårtenson ja Laaksonen.
Väinö Viljanen, piano ja Juha Viljanen, viulu.

Lauantaina 9.12. klo 16 Ruususali

Jouluisia säveliä kitaralla

Miguel Llobetin hienot sovitukset kolmesta katalonialaisesta joululaulusta sekä Kleemolan kitarasovitus Sibeliuksen rakastetusta En etsi valtaa loistoa -laulusta. Pertti Jalavan sävellys Unohduksen harso, jonka kantaesitys kuullaan konsertissa. Mukana myös kitaraklassikoita Villa-Lobosilta ja Sorilta. Patrik Kleemola, kitara.

Tiistaina 12.12. klo 9-11 Henrikinkirkko

Konsertti esikoululaisille

Sellisti ja oopperalaulaja Seeli Toivio laulaa ja soittaa jouluisia säveliä lapsille tiistaina 12.12. Samalla pääsemme tutustumaan klassisen musiikin ihmeelliseen maailmaan. Puolentunnin musiikkihetket kuuluvat Henrikin kamarimusiikkiviikon tapahtumiin.

Keskiviikkona 13.12. klo 18 Henrikinkirkko

Tule, armas joulu!

Annukka Kuivisto, sopraano ja Tuuli Lempa, piano sekä Henrik´s Singers esittävät rakkaita suomalaisia ja riemullisia englantilaisia joululauluja. Konsertissa kantaesitetään Olli-Pekka Laakkosen laulusarja Viisi joululaulua Topeliuksen teksteihin.

Torstaina 14.12. klo 18 Henrikinkirkko

Seimen luona -konsertti

Jouluista musiikkia ja joulukuvaelma. Lapsikuoro Satakieli, johtaa Hanna Pelkonen ja Lotta Paaso, sopraano,  Päivi Sjöberg huilisti