Salibandy

Pilkettä silmäkulmaan höntsäilyn merkeissä! Mikaelin avoin salibandy-vuoro kaikille aikuisille pyörii torstaisin klo 15:30-16:30 Manhattan Sport Centerillä (Pitkämäenkatu 4 B, 4.krs, Turku). Olet tervetullut mukaan milloin vain. Päälle vain urheiluun sopiva vaatetus, sisäpelikengät ja oma maila mukaan. Jos tarvitset lainamailaa, laitapa Jessicalle viestiä. Nähdään kentällä!

Nimenhuudosta löydät päivitetyt vuoromme: https://mikaelinseurakunta.nimenhuuto.com

Salibandy-vuorot kevätkaudella torstaisin 4.1.2024-30.5.2024 klo 15:30-16:30 Manhattan Sport Centerillä.

Merkitystä, ilolla liikkumista ja uusia ystäviä salibandyn kautta

Vuoden 2021 syksyllä jälkeen vuosia kestäneen, lähestulkoon tuskaisan murehtimisen omasta liikunnallisesta passiivisuudesta ja heikentyneestä yleiskunnosta, otin tehtäväksi löytää itselleni säännöllistä liikunta-aktiviteettia. Salibandy tuntui näin nuoresta lähtien joukkueurheilusta innostuneelle ihmiselle luontevalta ja mieluisimmalta vaihtoehdolta. Löysin Mikaelinseurakunnan Manhattanilla järjestämän vuoron Nimenhuuto-palvelusta. Vuorosta kertova kuvaus antoi selkeästi ymmärtää, että kyseessä on kaikille avoin, "liikuntaa liikkumisen ilosta"-tyyppinen vuoro, joka näin aktiivikävijän silmin pitää täysin paikkansa.

On ollut hienoa nähdä, miten hyvin kaikki otetaan mukaan ja vuorolla käykin sekä naisia että miehiä hyvin laajalla taitotasoskaalalla. Henki vuorolla on aina iloinen ja reipas. Vuoroa voi siis täysin huoletta suositella IHAN KAIKILLE, jotka vaan haluavat saada itseään liikkeelle. "Mikaelin vuorolla", niin kuin pelikavereiden kanssa vuoroa kutsumme, käyminen poiki myös uusia tuttavuuksia ja kavereita, joiden myötä myös lukuisia uusia porukoita, joissa pomppia maalivahtina pallon eteen.

Itselle tällä vuorolla on pidemmällä aikavälillä tarkasteltuna ollut todella iso merkitys. Tänäkin päivänä aktiivinen ja urheilullinen elämäntyyli on käytännössä lähtenyt liikkeelle juuri tämän Mikaelin vuoron ansiosta. On ollut myös huikeaa nähdä, miten suuri vaikutus "hyvähenkisellä" liikunnalla on omaan psyykkeeseen ja henkiseen hyvinvointiin. Pienillä asioilla, teoilla ja sanoilla, hyvin arkisillakin, on äärimmäisen suuri, jopa elämää mullistava vaikutus. On ollut ilo toimia piinaavana viimeisenä muurina pysäyttämässä pelikavereiden vetoja. Kiitos tästä jokaiselle pelikaverille ja Mikaelinseurakunnalle!

Janne Hallantie