Piikkiön hautausmaa

Vehreä hautausmaa, jonka keskellä on vanha harmaakivikirkko.

Hadvalantie 5, 21500 Piikkiö

040 341 7065 työnjohtaja

Piikkiön vanha hautausmaa ympäröi Piikkiön Pyhälle Nikolaukselle omistettua harmaakivikirkkoa, joka on valmistunut vuonna 1755.

Piikkiö järjestäytyi kirkkopitäjäksi ilmeisesti jo 1100-1200-luvulla. Alueella on vuosisatojen aikana ollut useita kartanoita ja niinpä kirkkomaalla on kartanoiden omistajasukujen sukuhautoja.

Piikkiön kirkkomaa on pinta-alaltaan 2,7 ha. Sankarihautoihin on haudattu 28 sankarivainajaa. Hautausmaalla on noin 1800 arkkuhautaa. Kirkkomaan pieni muistolehto on kirkon pohjoispuolella. Muistolehdossa lepäävien nimet on kaiverrettu hautausmaata ympäröivään kivimuuriin.

Kallion päällä kirkon pohjoispuolella on puinen kellotapuli vuodelta 1810. Kellotapulin on suunnitellut arkkitehti P.W. Palmroth.

Piikkiön Koroisten hautausmaa

Piikkiön Koroisten hautausmaa vanhan hautausmaan vieressä vihittiin käyttöön vuonna 2006. Sen on suunnitellut arkkitehti Bey Heng. Uudella 1,1 ha kokoisella hautausmaalla on 900 arkkuhautapaikkaa sekä lähes 400 uurnahautapaikkaa. Muistolehdossa on sekä uurnapaikkoja että tuhkan sirottelualue. Piikkiön Koroisten hautausmaalla on myös tunnustukseton hautakortteli.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Pysäköinti Pysäköinti