Sairastuminen pysäyttää

Sairastuminen pysäyttää arkisen elämän. Sairastuminen on silta, jota ylittäessään ei tiedä, onko palaamassa entiseen elämään, muuttuneeseen maailmaan vai menossa kohti jotain täysin tuntematonta.

Sairaalapapit ovat valmiita kulkemaan vierellä silloin, kun sairastuminen mietityttää, pysähdyttää, pelottaa; myös silloin, kun sairaudelle ei löydy sanoja. Sairaalapapin voi tavata kuka tahansa, kirkon jäsenyyttä ei vaadita.

Sairaalapapit ovat sairaalassa sinua varten

Sairaalapapit ovat potilaiden, omaisten ja henkilökunnan käytettävissä sielunhoidollisia keskusteluja ja kirkollisia toimituksia varten. Saat meihin yhteyden henkilökunnan välityksellä tai ottamalla itse yhteyttä, kun tarvitset sairaalassa ollessasi kuuntelijaa ja haluat puhua jonkun kanssa luottamuksellisesti.

Sairaalapapit palvelevat

Turun yliopistollinen keskussairaala (Tyks), Kiinanmyllynk. 4-8, Turku

• Keskus p. 02 313 0000

Turun kaupunginsairaala (TKS) Kunnallissairaalantie 20, Turku

• Keskus p. 02 330 000
  • Sairaalapappien yhteinen matkapuhelin arkisin klo 8.30–16 p. 044 907 3837

» Sairaalapappien tarkemmat yhteystiedot

Sairaalapappi kävelee lääkärin kanssa sairaalan käytävää.