Seurakuntaneuvosto ja yhteinen kirkkovaltuusto

Seurakunta on kirkon perusyksikkö. Seurakunta huolehtii muun muassa jumalanpalveluksista, kirkollisista toimituksista, kristillisestä kasvatuksesta ja diakoniasta.

Seurakuntaneuvosto johtaa osaltaan seurakunnan toimintaa. Seurakuntaneuvoston jäsenet ovat vaaleilla valittuja Katariinanseurakunnan jäseniä. Seurakuntaneuvosto päättää muun muassa seurakunnan varojen käytöstä.

Jokaisella Turun ja Kaarinan seurakunnalla on edustajia myös Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän ylintä päätösvaltaa käyttävässä yhteisessä kirkkovaltuustossa.

Katariinan edustajia yhteisessä kirkkovaltuustossa ovat Eija Koskivaara, Samuel Oliveros De Nordenflicht, Ari Rantanen, Virpi Hirvensalo ja Yrjö Warro.

Katariinanseurakunnan seurakuntaneuvosto 2023-2026

• Puheenjohtajana kirkkoherra Leena Kairavuo
  • Sihteerinä kappalainen Outi Toljamo
  • Anni Maria Laato
  • Virpi Hirvensalo
  • Sirkka-Liisa Kavén
  • Roosa-Adalmiina Kesti
  • Kari J. Kettula
  • Eija Koskivaara
  • Heli Lehtonen
  • Samuel Oliveros De Nordenflicht
  • Ari Rantanen
  • Päivi Salminen
  • Tiina Stauffer
  • Riikka Taina
  • Maunu Toivari
  • Yrjä Warro

Listojen ensimmäiset varajäsenet ovat Esko Aaltonen (Kok&Sit)), Terttu Lehtinen (SDP), Kim Schlesier (Yhteinen kirkkomme), Pirjo Hovi-Hairisto (Partiotyön ystävät) ja Jakke Mäkelä (Vihreä kirkko).

Katariinan srk-neuvosto. Kuvat ja nimet. Luottamushenkilöitä on 14 kpl.

kirkkoherra
Katariinanseurakunta
PL 922
20101 Turku

Leena Kairavuo on Katariinanseurakunnan kirkkoherra eli seurakunnan johtaja. Jos sinulla on ideoita ja toiveita seurakunnalle, etkä tiedä, kenelle asia kuuluu, voit aina olla yhteydessä Leenaan. Leena kuuntelee mielellään ajatuksiasi ja osaa ohjata kaikki yhteydenotot oikeisiin osoitteisiin.

Leena on myös yksi seurakunnan papeista, joten hänet voi tavata muun muassa jumalanpalveluksissa - niin työtehtävissä kuin kirkon penkissäkin. Leena on innostunut monipuolisesta jumalanpalveluselämästä ja seurakunnan kehittämisestä. Vapaa-ajallaan Leena tapaa ystäviään ja viettää aikaa perheensä kanssa.

Erityisenä vastuuna Leenalla on seurakunnan hallinto ja henkilöstöhallinto.

kappalainen
Katariinanseurakunta

Outi Toljamo on erityisesti lasten ja perheiden pappi. Outin voit tavata esimerkiksi Varissuon perhekerhossa perjantaiaamuisin.

Outin työhön kuuluu myös hallinnon tehtäviä esim. seurakuntaneuvoston sihteerinä ja kirkkoherran sijaisena toimiminen. Lisäksi Outi toimii kirkon työnohjaajana.

Vapaa-aikaansa Outi viettää mielellään liikunnan parissa.