Tapahtumaa ja toimintaa nuorille aikuisille

LEIRIHOMMIIN Kesäksi 2024!

Yövalvojaksi ripareille ja lastenleireille!

Haemme täysi-ikäisiä ja vastuuntuntoisia aikuisia sekä 18-vuotta leiriin alkaessa täyttäviä nuoria yövalvojan ja leiri-avustajan tehtäviin. Tehtävästä maksetaan palkkio 50€/ilta ja yö. Työskentelyaika on tyypillisesti ilta- ja yöpainotteinen ja tehtäviin sisältyy leiriavustajana ja yövalvojana toimiminen sovitusti. Tehtävään tarvitaan jo suoritettu koulutus tai osallistuminen 4.5. toteutettavaan koulutuspäivään Sinapissa. Sinne ilmoittaudutaan erikseen (kts alempana).

Yövalvojaksi haku TÄSTÄ

Leiriavustaja- ja Yövalvojakoulutus lauantaina 4.5.2024 Sinapissa. klo 8.30-17.00

(+ saunamahdollisuus 17.00-19.00)

Koulutus sisältää yövalvojan ja leiriavustajan tehtäviin perehtymistä, rippikouluissa ja lasten leireillä. Koulutus muodostuu luennoista, ryhmä- ja oppimistehtävistä sekä käytännön harjoitteista ja etätehtävästä. Se antaa valmiuksia toimia  seurakunnan rippikoululeireillä ja lasten leireillä yövalvojana ja leiriavustajana. Kurssi on suunnattu täysi-ikäisille mutta voit osallistua jos täytät kahdeksantoista vuotta ennen leiriä jolle olet hakemassa.  Ilmoittaudu 19.4. mennessä TÄSTÄLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ohjelma:

8.30 aamupala

9.00-12.00 yövalvojan ja leiriavustajan tehtävään - silmäys tehtäviin, laillisuusasiat, oikeudet - (sis. ryhmä-/paritehtäviä)

Lounas

13.00-17.00 Käytännön harjoitukset (sään mukainen asustus) ja palaute

Päivällinen

17.00-19.00 Saunamahdollisuus

Tiedustelut Jaakko Malinen s.posti: jaakko.malinen@evl.fi puhelin 0403417059

Wauto-vapaaehtoiseksi

Haluatko tehdä merkityksellistä työtä ja saada samalla mukavaa sisältöä elämääsi? Seurakuntien liikkuvassa nuorisotyössä käynnistyi Walkers-auton eli Wauton kokeilujakso yhteistyössä Aseman Lapset ry:n kanssaelokuussa 2023 ja kokeilujakso jatkuu 30.4.2024 saakka. Etsimme mukaan täysi-ikäisiä vapaaehtoisia kohtaamaan nuoria siellä, missä he liikkuvat.

Wauto-vapaaehtoisena pääset osallistumaan erilaisiin nuorisotyön aktiviteetteihin ja tapahtumiin, suunnittelemaan taideprojekteja tai järjestämään urheilutapahtumia ja yhteisöllisiä tempauksia. Olet osa innostavaa yhteisöä, jossa voit jakaa intohimosi ja vaikuttaa nuorten elämään.

Koulutusta uusille vapaaehtoisille järjestetään tarvittaessa. Ota yhteys s.posti tuomo.marjamaki@evl.fi  tai jaakko.malinen@evl.fi puhelimitse 0403417146 tai 0403417059.

Walkers-toiminta on Aseman Lapset ry:n kehittämää matalan kynnyksen nuorisotyötä, joka perustuu ammattilaisten ja vapaaehtoisten aikuisten antamaan aikaan ja läsnäoloon. Walkers-autot eli Wautot ovat matkailuautoja, jotka toimivat liikkuvina nuorten kohtaamispaikkoina siellä missä nuoret ovat.

Wautot tarjoavat eri paikkakunnilla mahdollisuuden kokeilla ja toteuttaa liikkuvaa nuorisotyötä ja walkers-toimintaa. Vuonna 2022 Wautoilla kohdattiin 21 603 nuorta 546 toimintakerran aikana. Yli puolet kohdatuista nuorista ei osallistu muuhun nuorille suunnattuun vapaa-ajan toimintaan.

Lisätietoja: www.walkers.fi

Nuorten aikuisten toimintaa järjestetään monipuolisesti Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän eri seurakunnissa.

Tällä sivulla löydät linkkejä omaehtoiseen vaikuttamiseen yhdessä toisten nuorten aikuisten kanssa (NAVI) ja yhteiseen vastuunkantoon (Changemakers). Mikäli innostut tämänkaltaisesta vaikuttamisesta, ota yhteyttä katto-organisaatioon ja myös seurakuntasi työntekijöihin.