Tapahtumaa ja toimintaa nuorille aikuisille

LEIRIHOMMIIN Kesäksi 2024!

Leiriavustaja- ja Yövalvojakoulutus lauantaina 4.5.2024 Sinapissa. (koko päivän mittainen kurssi)

Koulutus sisältää yövalvojan ja leiriavustajan tehtäviin perehtymistä, rippikouluissa ja lasten leireillä. Koulutus muodostuu luennoista, ryhmä- ja oppimistehtävistä sekä käytännön harjoitteista ja etätehtävästä. Se antaa valmiuksia toimia  seurakunnan rippikoululeireillä ja lasten leireillä yövalvojana ja leiriavustajana. Kurssi on suunnattu täysi-ikäisille mutta voit osallistua jos täytät kahdeksantoista vuotta ennen leiriä jolle olet hakemassa.  Ilmoittaudu TÄSTÄLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tiedustelut Jaakko Malinen s.posti: jaakko.malinen@evl.fi puhelin 0403417059

Wauto-vapaaehtoiseksi

Haluatko tehdä merkityksellistä työtä ja saada samalla mukavaa sisältöä elämääsi? Seurakuntien liikkuvassa nuorisotyössä käynnistyi Walkers-auton eli Wauton kokeilujakso yhteistyössä Aseman Lapset ry:n kanssaelokuussa 2023 ja kokeilujakso jatkuu 30.4.2024 saakka. Etsimme mukaan täysi-ikäisiä vapaaehtoisia kohtaamaan nuoria siellä, missä he liikkuvat.

Wauto-vapaaehtoisena pääset osallistumaan erilaisiin nuorisotyön aktiviteetteihin ja tapahtumiin, suunnittelemaan taideprojekteja tai järjestämään urheilutapahtumia ja yhteisöllisiä tempauksia. Olet osa innostavaa yhteisöä, jossa voit jakaa intohimosi ja vaikuttaa nuorten elämään.

Koulutusta uusille vapaaehtoisille järjestetään tarvittaessa. Ota yhteys s.posti tuomo.marjamaki@evl.fi  tai jaakko.malinen@evl.fi puhelimitse 0403417146 tai 0403417059.

Walkers-toiminta on Aseman Lapset ry:n kehittämää matalan kynnyksen nuorisotyötä, joka perustuu ammattilaisten ja vapaaehtoisten aikuisten antamaan aikaan ja läsnäoloon. Walkers-autot eli Wautot ovat matkailuautoja, jotka toimivat liikkuvina nuorten kohtaamispaikkoina siellä missä nuoret ovat.

Wautot tarjoavat eri paikkakunnilla mahdollisuuden kokeilla ja toteuttaa liikkuvaa nuorisotyötä ja walkers-toimintaa. Vuonna 2022 Wautoilla kohdattiin 21 603 nuorta 546 toimintakerran aikana. Yli puolet kohdatuista nuorista ei osallistu muuhun nuorille suunnattuun vapaa-ajan toimintaan.

Lisätietoja: www.walkers.fi

Retki 27.3.2024 Vivamon Raamattukylään nuorille, aikuisille, nuorille aikuisille, perheille ja ikinuorille

Lähde mukaan katsomaan IHMISEN POIKA -pääsiäisnäytelmää, jossa kuljet suoraan pääsiäisen tapahtumien keskellä 2000 vuotta sitten. Pääsiäisnäytelmässä pääset mukaan palmusunnuntain riemuitsevaan väkijoukkoon Jeesuksen ratsastaessa aasilla, todistamaan Jeesuksen ristinkuolemaa ja mukaan huikaisevaan ylösnousemuksen iloon.

Näytelmä kestää noin tunnin, suositusikäraja on +7; toki nuoremmatkin voivat osallistua yhdessä vanhempiensa kanssa. Näytelmä esitetään ulkona, ja yleisö siirtyy esityspaikalta toiselle näytelmän aikana tietä pitkin.

Lähtö Maarian kirkolta klo 16, paluu Maarian kirkolle n. klo 21.

Retken hinnat: Aikuinen 15 euroa

Lapsi (4-12 vuotta) 10 euroa, alle 4-vuotiaat ilmaiseksi.

Hintaan sisältyy edestakainen linja-automatka, eväspaketti (jugurtti, sämpylä, pillimehu, hedelmä, eväskeksi) ja pääsylippu pääsiäisnäytelmään. Ilmoittautuminen Lyyti-linkin kautta, jossa matka maksetaan. Retken toteutumiseen tarvitaan 30 retkeläistä.

Ilmoittautumislinkki: https://www.lyyti.in/vivamo270324Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätiedot: Orkkuli Kuisma, nuorisodiakoni orkkuli.kuisma@evl.fi

Nuorten aikuisten toimintaa järjestetään monipuolisesti Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän eri seurakunnissa.

Tällä sivulla löydät linkkejä omaehtoiseen vaikuttamiseen yhdessä toisten nuorten aikuisten kanssa (NAVI) ja yhteiseen vastuunkantoon (Changemakers). Mikäli innostut tämänkaltaisesta vaikuttamisesta, ota yhteyttä katto-organisaatioon ja myös seurakuntasi työntekijöihin.