Lasten alttarikaappi ja kastepuu

Lasten alttarikaapissa Kaarinan kirkossa on tavaroita, joilla kirkossa käyvät lapset ja muut halukkaat voivat leikkiä. Valkoisen alban voi pukea kokeeksi päälleen, erivärisiä liinoja voi asetella pöydälle ja puisia ehtoollisastioita kokeilla. Alttarikaapin luona voi vaikka antaa ehtoollisopetusta rippikoululaisille ja pitää hartauksia päiväkerholaisille. Alttarikaapin yhteyteen on myös suunnitteilla huovutettu alttaritaulu, jonka taskuista löytyy yllätyksiä.

Kastepuuhun Kaarinan kirkkosalissa ripustetaan joka sunnuntai uusia lehtiä esirukouksen yhteydessä. Jokainen kastettu, jonka nimi silloin luetaan kirkossa, saa puuhun oman lehden. Mikkelinpäivän perhemessuun syys-lokakuun vaihteessa kutsutaan perheitä hakemaan oman lapsen lehti kotiin.

Seurakunta on kuin puu. Jumala on puun runko ja rakkaus on sen eläväksi tekevä voima. Puuhun kasvaa uusia oksia ja lehtiä, kun lapsia ja aikuisia kastetaan seurakunnan jäseniksi.

Kolme lasta pukevat päälleen valkeat albat. Yhdellä on sylissä kirkkokoira Muksis. Taustalla näkyy kaappi ja r
Kirkkokoira Muksis ystävineen pääsi tutustumaan alttarikaapin sisältöön.

lapsi- ja perhetyönsihteeri
Kaarinan seurakunta