Vertaistukiryhmät

Omaishoitajaryhmä

Vertaistukiryhmä omaishoitajille kerran kuukaudessa Runosmäen seurakuntatalolla, Munterinkatu 15.
Kokoontumiset syyskaudella 2023 13.9., 11.10. ja 8.11.2023 klo 13:00-14:30.
Lisätietoja: diakoniatyöntekijä Katariina Ottosson p. 040 341 7453.

Sururyhmät

Maarian seurakunta järjestää sururyhmän kerran vuodessa, yleensä pyhäinpäivän jälkeen.
Lisätietoja: diakoniapappi, Leena Sirén p. 040 341 7455.

Sururyhmä on tarkoitettu paikaksi, jossa osallistujalla on tilaa puhua kokemastaan ja ilmaista erilaisia tunteita.

• Ryhmät ovat määräaikaisia ja kokoontuvat tavallisimmin 7 kertaa, puolitoista tuntia kerrallaan.
  • Ryhmän jäsenet ovat surevia, joiden menetyksestä on kulunut yleensä muutamia kuukausia, joskus pidempäänkin.
  • Suru etenee yksilöllisesti: jos kaipaat apua jo aikaisemmin tai haluat tulla ryhmään myöhemmin, niin ota yhteyttä.
  • Ryhmässä on tavallisesti 4-10 jäsentä ja sitä ohjaa kaksi seurakunnan työntekijää.
  • Ryhmät ovat luottamuksellisia.

Seinällä ristinmuotoinen kynttilänjalka, jossa paikat usealle kynttilälle. Monta kynttilää palamassa.

Kahden ihmisen kädet asetettuna päällekkäin.

seurakuntapastori
Maarian seurakunta