Päätöksenteko

Seurakunta on kirkon perusyksikkö.

Se huolehtii muun muassa jumalanpalveluksista, kasteesta, ehtoollisesta, vihkimisestä, hautaamisesta, kristillisestä kasvatuksesta, sielunhoidosta, diakoniasta ja lähetystyöstä

Paattisten seurakuntaneuvosto 2023 -2026

• Jukka Järvensivu, kirkkoherra, pj. p.040-341 7369
  • Simo Airaksinen
  • Jenni Haaki
  • Anneli Heikkilä
  • Kirsi Kause
  • Paula Lehtinen
  • Jarmo Mäkelänen
  • Elina Salmi
  • Hanne Hieta, siht.

Seurakuntaneuvosto johtaa osaltaan seurakunnan toimintaa. Se päättää muun muassa seurakunnan varojen käytöstä. Jokaisella seurakunnalla on edustajansa myös Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisessä, ylintä päätösvaltaa käyttävässä kirkkovaltuustossa.

Seurakuntaneuvosto päättää niiden varojen käytöstä, jotka yksittäiselle seurakunnalle osoitetaan seurakuntayhtymän talousarviossa, sekä antaa lausuntoja yhteiselle kirkkovaltuustolle sen päätettävistä asioista. Seurakuntaneuvosto johtaa osaltaan seurakunnan toimintaa ja edistää sen hengellistä elämää.

Yhteinen kirkkovaltuusto

Paattisten seurakunnan edustajat Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisessä kirkkovaltuustossa 2019-2022

• Anneli Heikkilä
  • Mimmi Ruusunen

Yhteisen kirkkovaltuuston päätösvaltaan kuuluvat muun muassa kirkon ja seurakunnan omaisuudesta päättäminen, seurakunnalle tarpeellisten rakennusten rakentaminen, hautausmaan perustaminen ja laajentaminen, maksujen määrääminen hautapaikoista, seurakuntien virkojen perustaminen ja lakkauttaminen, talousarvion vahvistaminen, seurakunnan omaisuuden, hallinnon ja hoidon valvonta.

Yhteinen kirkkoneuvosto

Paattisten seurakunnan edustaja Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisessä kirkkoneuvostossa 2019-2020