Hautakartta auttaa löytämään haudan

Mobiiliystävällisestä hautakartasta osoitteessa hautakartta.fi/turunseurakunnatLinkki avautuu uudessa välilehdessä on helppo hakea edesmenneen sukulaisesi, ystäväsi tai kenen tahansa muunkin vainajan haudan jollakin Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhdeksästä hautausmaasta.

Hautakartan haku löytää 107 000 vainajan haudan tarkan paikan Turun, Katariinan, Kärsämäen, Kakskerran, Kuusiston, Paattisten, Piikkiön tai Maarian hautausmaalla tai Maarian kirkkomaalla. Kartta päivitetään noin kuukauden välein.

Hautakartta toimii suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Hautakarttaan pääsee myös hautausmaiden ilmoitustauluilla esillä olevilla QR-koodeilla. QR-koodi myös alla.

Tervetuloa käyttämään hautakarttaaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Näyttökuva hautausmaakartasta. Näyttökuvassa näkyy haku ja hautausmaan pohjakartta.

Näin haku toimii

Hautapaikkaa voi etsiä kirjoittamalla hakuun vainajan nimen tai pelkän sukunimen. Hakua voi rajata hautausmaan mukaan. Hakutulos ehdottaa kaikkia hakua vastaavia vainajia ja kertoo vainajien syntymä- ja kuolinvuodet.

Oikeaa hakutulosta klikkaamalla hautakartta näyttää haudan paikan hautausmaan pohjakartalla. Kartta kertoo myös, jos vainajan tuhkat on haudattu muistolehtoon tai siroteltu hautausmaan sirottelualueelle.

Jos käytät palvelua mobiililaitteella ja olet jo valmiiksi kyseisellä hautausmaalla, näet myös lyhimmän reitin haudalle pisteestä, jossa suoritat haun. Kartta kertoo myös oman sijaintisi gps-paikannuksen avulla.

Hauta ei löydy hautakartasta, jos sen hallinta aika on päättynyt, vainaja on haudattu ennen vuotta 1900 tai niin hiljattain, että vainaja ei ole vielä hautakartan tietokannassa.

Hautausmaan yleiskuva.

Kierros hautausmaalla

Haluatko tehdä kävelykierroksen ja tutustua Turun hautausmaan kappeleihin ja julkisiin muistomerkkeihin sekä kiinnostaviiin henkilöihin, joiden leposija on Turun hautausmaalla? Valitse hautakartasta haluamasi 11 teemakierroksen joukosta: Arkkitehdit, Taiteilijat, Politiikka, Kirkolliset henkilöt, Kirjailijat ja runoilijat, Urheilijat, Koulutus ja sivistys, Puolustusvoimat, Näyttelijät, muusikot, säveltäjät, Liike-elämä ja talous, Persoonia ja tarinoita.

Toteutus

Hautakartan on toteuttanut Geometrix Oy yhteistyössä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän kanssa.

QR-koodilla Hautakartta-palveluun

QR-koodi joka vie hautakartta.fi -palveluunLinkki avautuu uudessa välilehdessä