Joka laulaa, rukoilee kahdesti

Seurakunnan elämää on mahdotonta kuvitella ilman musiikkia. Virsien laulaminen kuuluu jokaiseen jumalanpalvelukseen. Laulu raikaa myös kerhoissa, ripareilla, konserteissa, yhteislaulutilaisuuksissa ja perhejuhlissa.

Seurakunnissa työskentelee musiikin ammattilaisia, joita kutsutaan kanttoreiksi. Kanttorit palvelevat seurakuntaa taitavasti ja suurella sydämellä muun muassa jumalanpalveluksissa, häissä ja hautajaisissa.

Jos haluat keskustella oman perhejuhlasi musiikista, kannattaa olla yhteydessä siihen kanttoriin, joka on tulossa tilaisuuteesi mukaan.

Kuorot

Kuorolaulu on antoisa tapa osallistua seurakunnan toimintaan.

Pyhän Katariinan kuoro on laulajapulan vuoksi tauolla. Lisätietoja kanttori Markku Lautjärveltä p. 040 341 7141 tai markku.lautjarvi@evl.fi

Harmonisen laulun ryhmä

Harmonisen laulun ryhmä kokoontuu harjoituksiin Pyhän Katariinan kirkkoon säännöllisesti joka perjantai 17-19.
Yhteyshenkilönä Kristiina Annala p. 0500 498 165.

Kokemuksellisuutta Sanan äärellä

Varissuon kirkolla (Kousankatu 6) 6.3. ja 20.3. klo 18.00. Lisätietoja Elina Kerokoskelta p. 040 341 7632.

Kirkolliset toimitukset

Kanttorit vastaavat jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten musiikista. Heidän kanssaan voi sopia yksilöllisesti hää- ja siunausmusiikista.

Cantio sacra - musiikkia vanhassa kirkossa

Cantio sacra on kanttori Markku Lautjärven jo kolmenkymmenen vuoden ajan isännöimä konserttisarja.

Konsertit pidetään Pyhän Katariinan kirkossa, jonka hienoon ympäristöön erityisesti vanha musiikki sopii. Kevään 2024 seuraavat matineat 28.3. klo 16.30, 28.4. klo 15.00 ja 19.5. klo 15.00.

William-Adolphe Bouguereaun maalaus Song of the Angels vuodelta 1881.

johtava kanttori
Katariinanseurakunta

Diplomilaulaja, director cantus Markku Lautjärvi on Pyhän Katariinan kirkon kanttori, joka johtaa Katariinanseurakunnan kirkkomusiikkityötä. Hän toimii sekä esilaulajana että urkurina jumalanpalveluksissa ja erilaisissa kirkollisissa toimituksissa, kuten hautajaisissa ja vihkitoimituksissa.

Markku on perustanut kevääseen painottuvan Cantio sacra -matineasarjan, jota hän on isännöinyt Pyhän Katariinan kirkossa jo yli kahdenkymmenen vuoden ajan.

Markku on äänialaltaan tenori ja häntä saattaa kuulla myös solistina erilaisissa kirkkomusiikkiteoksissa, kuten esimerkiksi passioissa ja oratorioissa.

Markku johtaa myös Pyhän Katariinan kuoroa. Jos kuorotoiminta kiinnostaa sinua, ole rohkeasti yhteydessä häneen.

kanttori, vs. seurakuntapastori
Katariinanseurakunta

Director cantus, musiikin maisteri Elina Kerokoski on Varissuon kirkon kanttori, joka toimii esilaulajana ja urkurina jumalanpalveluksissa sekä kirkollisissa toimituksissa, kuten hautajaisissa ja vihkitoimituksissa. Lisäksi hän vastaa Varissuon kirkossa järjestettävistä kirkkokonserteista. Elina on äänialaltaan altto ja häntä saattaa kuulla myös solistina erilaisissa kirkkomusiikkiteoksissa, kuten esimerkiksi passioissa ja oratorioissa.

Elina on myös pappi ja vastaa seurakunnassamme aikuistyöstä, aikuisten pienryhmistä ja hiljaisuuden työstä. Jos olet kiinnostunut osallistumaan retriittitoimintaan, hiljaisuuden messuihin tai säännöllisesti kokoontuviin raamattu- ja rukouspiireihin, kannattaa olla yhteydessä Elinaan.