Somevapaaehtoisena silloin kun sinulle sopii

Tykkäätkö valokuvata? Onko videot sinun juttusi? Oletko kiinnostunut somen ihmeellisestä maailmasta?

Lähde mukaan somevapaaehtoiseksi! Diakonian somevapaaehtoisena voit toimia omien aikataulujen mukaan silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Tehtävä ei vaadi aiempaa kokemusta, mutta tuntemus somesta katsotaan hyödyksi. Voit valita tehtäviä, mitkä ovat itselle tuttuja tai lähteä haastamaan itseäsi ja kokeilla uusia juttuja! Somevapaaehtoisena saat päästää luovuutesi valloilleen!

Somevapaaehtoisen tehtäviä

• Kuvien ottaminen erilaisissa diakonian tilaisuuksissa, esimerkiksi Lahja lapselle keräys, diakonian kerhot, syntymäpäiväjuhlat...
  • Kuvien ottaminen kuvapankkiin somemainoksia ja muuta viestintää varten
  • Somevideoiden tekeminen
  • Mikäli sinulla on omia sometilejä, voit niissä myös käyttää hästägejä ja tägejä, mitä kautta julkaisujasi ja tarinoitasi jaetaan Kirkko Turussa ja Kaarinassa somessa
  • Mahdollisuus ottaa Instagram-tilin tarinat haltuun
  • Mahdollisuus julkaisujen tekoon Diakoniaa Turussa ja Kaarinassa somealustoilla
  • Blogin tai muun tekstin kirjoittaminen
  • Diakoniatyöntekijöiden ja seurakuntalaisten lyhyitä haastatteluja tilaisuuksissa, mistä luodaan julkaisuja
  • Sometyöryhmään osallistuminen
Kuvassa kamera, mikä kuvaa luontokuvaa.
Jussi Vierimaa 2021.

Lähde mukaan kehittämään uudenlaista toimintaa!

Uusien somevapaaehtoisten koulutusilta maanantaina 18.9. klo 16:45-19 Diakoniakeskuksessa. Ilmoittaudu mukaan Lyyti-linkin kautta.

Koulutuksessa käydään läpi muun muassa diakonian vapaaehtoistyön periaatteita, somevapaaehtoisen tehtäviä ja niihin liittyviä ohjeistuksia.

Vapaaehtoisille tarjoamme koulutusta ja virkistystä sekä somevapaaehtoisille säännöllisiä kuvausretkiä.

vapaaehtoistyön toiminnanohjaaja
Yhteinen diakonia- ja sielunhoitotyö