Lähetystyö ja kansainvälinen diakonia Maarian seurakunnassa

Lähetystyö perustuu Jeesuksen antamaan lähetyskäskyyn. Maarian seurakunnassa lähetystyötä tehdään mm. lähetyspiirien ja lähetystapahtumien kautta.

Lähetystyön ja kansainvälisen diakonian tukeminen Maarian seurakunnassa

Hyvän tekemistä voi tukea Maarian seurakunnassa lähetystyön kautta muutamallakin eri tavalla. Kirkon Ulkomaanavun työtä tuemme Yhteisvastuukeräyksen tuotolla ja katastrofikeräyksinä.

Lähetyspiirit

Maarian seurakunnassa kokoontuu kaksi seurakunnan omaa lähetyspiiriä. Lähetyspiirit ovat avoimia ja niihin ovat kaikki tervetulleita.

Runosmäen lähetyspiiri kokoontuu Runosmäen seurakuntatalolla (os. Munterinkatu 15) ja  tukee kuuron kummilapsen koulutusta Pohjois-Tansaniassa Kuurojen lähetyksen kautta. Piiri kokoontuu parillisilla viikoilla keskiviikkoisin klo 13-14.30.

Hepokullan lähetyspiiri kokoontuu Hepokullan seurakuntatalolla (os. Varkkavuorenkatu 23) ja tukee Kirsti Malmin työtä Tallinnassa. Piiri kokoontuu parillisilla viikoilla torstaisin klo 13-14.30.

Taskulan risti

Maariassa lähetystyötä voi olla tukemassa myös hankkimalla itselleen tai lahjaksi Taskulan ristin, joiden myynnistä saatava tuotto suunnataan lähetystyön tukemiseen. Iso risti maksaa 70 € ja pieni 55 €. Ketju pieneen ristiin maksaa 15 €. Ristejä voi ostaa Maarian seurakuntatoimistosta, Eerikinkatu 3, ma-pe klo 8-15.45, p. 040 341 7233, Maarian kirkolta, sekä myös Turun tuomiokirkon infosta. Lue lisää Taskulan rististä tämän linkin takaa.

Jokipiin Pellavan tuotteet

Myynnissä on myös Jokipiin Pellavan käsipyyhkeitä ja kaitaliinoja, joissa on kudottuna Maarian kirkon kattomaalauksista tuttu laiva! Myös näiden tuotolla tuetaan Maarian seurakunnan lähetystyötä. Pyyhe maksaa 20 € ja kaitaliina 45 €. Molempia on myynnissä Maarian kirkossa. Maksaa voi käteisellä, kortilla ja MobilePaylla (numero 49860, laitathan viestiksi "Jokipii").

Kaksi paketissa olevaa pellavaliinaa ja Maarian kattomaalauksen laiva

Maarian seurakunnan nimikkolähetti ja lähetyskohteet

Maarian seurakunnalla on omat nimikkokohteensa ja -lähettinsä joiden toimintaa seurakunta ensisijaisesti tukee.

Maarian nimikkolähetti

Kirsti Malmi tekee seurakuntatyötä Virossa, erityisesti Tallinnan Lasnamäen kaupunginosassa (SEKL).

Kirsti Malmin työstä Virossa voi lukea Kansanlähetyksen sivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (Ulkopuolinen sivu, aukeaa uuteen ikkunaan.) Samalla sivulla voit myös halutessasi tukea Malmin työtä.

Katso tästä linkistä Malmin YouTube-video "Lähetysterveisiä Lasnamäeltä" (Ulkopuolinen sivu, aukeaa uuteen ikkunaan.)

Lähetyskohteet

Maarian seurakunta tukee Suomen Pipliaseuran (SPS) raamattutyötä Lähi-idässä sekä kuurojen koulun tukemista ja kummilapsityötä Etelä-Tansaniassa (Kuurojen Lähetys ry).

Suomen Lähetysseuran kautta tuemme hankkeita Angolassa, jossa kohteena on Onnellinen lapsi - Lubangon slummien lastenoikeuksien hanke, ja Kolumbiassa jossa hankkeella tuetaan niinikään lasten ja nuorten koulutusta. Angolan hankkeeseen voi tutustua tarkemmin tästä linkistä avautuvan uutisen kautta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä (Ulkoinen sivusto, aukeaa uuteen ikkunaan.)

Ystävyysseurakunnat

Ystävyysseurakuntinamme ovat Kuressaaren Laurentiuksen seurakunta (Viro), Bergenin Tuomiokirkkoseurakunta, Slettebakkenin seurakunta ja Söreiden seurakunta (Norja, yhdessä Turun tuomiokirkkoseurakunnan, Mikaelinseurakunnan, Åbo svenska församlingin sekä Raision seurakunnan kanssa) sekä Pietarin Pyhän Marian seurakunta (Venäjä) seurakuntayhtymän yhteisellä sopimuksella.

seurakuntapastori
Maarian seurakunta