Vapaaehtoisena jumalanpalveluksessa

Tule mukaan tekemään Henrikinkirkon messuja! Tarjolla on erilaisia tehtäviä niin käytännöllisille ihmisille kuin pohdiskelijoillekin. Mitä sinä haluaisit tehdä?

Sunnuntaisin klo 10 messun toimittajat ja avustajat kokoontuvat tekemään viimeiset valmistelutyöt ja sopimaan siitä, ketkä ottavat vastuulleen erilaisia käytännön tehtäviä (mm. kolehdin kerääminen).

Voit tulla mukaan silloin, kun sinulle parhaiten sopii.

Käytännöllisille ihmisille

Apuasi tarvitaan esim. toivottamaan kirkkoon tulijat tervetulleiksi, kolehdin keräämiseen ja kirkkosalin siistimiseen messun jälkeen.

Ehtoollisavustajaksi

Ehtoollisavustaja toimii messua johtavan papin apuna ehtoollista jaettaessa. Pääsääntöisesti avustajan tehtävänä on jakaa ehtoollisviini. Kukaan ei joudun kylmiltään jakamaan ehtoollista, vaan tehtävään perehdytetään etukäteen.

Lukijoita

Tekstinlukijan tehtävänä on lukea messussa lukukappaleet Vanhasta ja Uudesta testamentista. Myös synnintunnustuksen ja yhteisen esirukouksen toteuttamiseen tarvitaan avustajia.

Mukana saarnan valmistelussa

Keskiviikkoisin klo 15 paneudutaan tulevan sunnuntain Raamatun teksteihin ja keskustellaan saarnasta.

Alttari. Valkoinen alttariliina, Kuusi kynttilää.