Viikkotoimintaa perheille!

Perhekerhot

Kaipaatko seuraa ja lapsesi leikkikaveria? Rohkeasti mukaan, sillä toiminta on kaikille avointa ja mukaan voi saapua silloin kun itselle sopii.

Aloitamme klo 9.30 aamupalalla ja sen jälkeen on aikaa vapaalle leikille ja jutustelulle. Meillä on myös ohjattua toimintaa; lauluja, leikkejä, liikuntaa ja askarteluja, ja se alkaa noin klo 10.

Toiminta on maksutonta. Yhteistyössä Henrikinseurakunta ja Turun kaupungin varhaiskasvatus

* Tiistaisin klo 9.30-11.15 Henrikinkirkko alakerta, Peltolantie 2  (ei kerhoa 20.2., 26.3. ja 14.5.) Viimeinen kerho 7.5.

* Perjantaisin klo 9.30-11.30 Koivulan seurakuntatalo, Sävelkuja 3  (ei kerhoa 23.2. ja 29.3.) Viimeinen kerho 17.5.

Aamupuuro Koivulan seurakuntakodilla perjantaisin klo 8.30-10.00

Aamupuurolla on tarjolla puuroa, leipää, leikkelettä, kahvia / teetä. Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton.

Vapaaehtoisten vanhempien pitämä perhekahvila sunnuntaisin klo 17-19 Henrikinkirkon alakerrassa. Tule tutustumaan alueen muihin perheisiin.

Tervetuloa mukaan! Kevään viimeinen 26.5.

Perheillat

* PERHEIDEN ULKOILUILTA LAAVULLA tiistai 20.2. klo 17-19 Ilpoisten laavu

Leikkiä sekä laulua, mukavaa yhdessäoloa ja makkaranpaistoa.

* PERHEIDEN PÄÄSIÄISASKARTELUILTA torstai 21.3. klo 17-19 Koivulan seurakuntatalo

Tervetuloa askartelemaan pääsiäiskoristeita.

* PUPUN TEMPPUTORSTAI torstai 18.4. klo 17-19 Koivulan seurakuntatalo

Leikkiä ja liikuntaa pupun temppuradalla.

* PERHEIDEN KEVÄTJUHLA PUISTOSSA tiistai 14.5. klo 17-19 Tähkäpuiston leikkipaikka

Leikkiä ja laulua sekä mukavaa yhdessäoloa.

Yhteistyössä Turun varhaiskasvatuksen kanssa.

Vauvatreffit ja vauva- ja taaperokahvila

Tervetuloa kaikki vauva- ja taaperoperheet! Myös odottavat äidit ovat tervetulleita.

Meille jokainen lapsi ja hänen perheensä on tärkeä.

Olisi mukavaa nähdä teidät treffeillä, jossa jaetaan arjen iloja ja haasteita. Leppoisan kahvittelun ja rupattelun lisäksi ideoidaan yhdessä ohjelmaa.

Mukaan voi saapua silloin kun itselle sopii.

* Vauvatreffit tiistaisin klo 13.00-16.00 Skappeli, Skanssin liikekeskus 2 krs. (ei treffejä 20.2. ja 26.3.) Viimeiset treffit 18.6.

* Vauva- ja taaperokahvila torstaisin klo 9.30-11.00 Koivulan seurakuntatalo, Sävelkuja 3. (ei kahvilaa 22.2., 21.3., 28.3., 18.4. ja 9.5.) Viimeinen kahvila 16.5.

Yhteistyössä Henrikinseurakunta ja Turun kaupungin varhaiskasvatus

Muutokset mahdollisia!

Kahden pojan 1v10kk ja 3kk äiti kertoo:

"Seurakunnan toiminta ei ollut minulle kovinkaan tuttua enkä ollut varma oliko vauvakahvila minua varten. Kun esikoiseni oli noin 5 kuukautta, alkoi kuitenkin yksin vauvan kanssa kotona oleminen tuntumaan raskaalta, kaipasin aikuista seuraa. Kynnys oli korkealla, mutta keräsin rohkeuteni ja menin vauvakahvilaan. Kahvilaan saa saapua ja sieltä saa lähteä silloin kun itselle sopii. Helpottavaa, pienten lasten kanssa on vaikea pysyä minuuttiaikatauluissa. Jatkoin kahvilassa käymistä. Välillä sain pakottaa itseni lähtemään raskaan valvotun yön jälkeen. Aina olin kuitenkin tyytyväinen että tuli lähdettyä. Sain kahvilassa vertaistukea toisilta äideiltä tai jos olin liian väsynyt seurustelemaan, sain istua hiljaa kahvikuppini kanssa. Olla vaan ja kuunnella muita tai olla kuuntelematta. Vauva nukkui sikeästi kahvilan jälkeen ja päivä rytmittyi ja sujui paremmin. Vauvakahvilassa olen tutustunut moneen äitiin ja osasta on tullut hyviä, läheisiä ystäviä. Vauvakahvilasta siirryttiin seurakunnan perhekerhoon kun esikoinen oli noin puolitoista vuotta. Äitiyslomalla jaksamisen kannalta vauvakahvila ja perhekerho ovat olleet minulle elintärkeitä."

Vanhempi mies lukee lapsille satua
"Kerhoon on voinut tulla sellaisena kuin on, vaikka joskus olisikin ollut huono aamu kotona."

perhetyöntekijä
Henrikinseurakunta

Olen Henrikinseurakunnan perhetyönohjaaja ja vastaan alueellamme tehtävästä perhetyöstä. Minut voit tavata esimerkiksi perhekerhoissa, vauvatreffeillä ja erilaisissa perhetapahtumissa. Iloitsen kaikista ja kaikenlaisista kohtaamistani perheistä. Saan myös tehdä yhteistyötä päiväkotien ja muiden tahojen kanssa.

Voit liittyä sähköpostilistaamme lähettämällä sähköpostiosoitteesi minulle ja näin saat ajantasaista tietoa perheille suunnatusta toiminnastamme. Otan mielelläni vastaan myös ideoita ja kehittämisajatuksia, joten ole rohkeasti yhteydessä.

Tervetuloa mukaan toimintaan!