Katariinan siunauskappeli

Siunauskappelin valoiset sisätilat: alttaritaulu ja violetilla kankaalla päällystetyt penkit.

Kirkkotie 46, 20540 Turku

040 341 7130 vahtimestari

040 341 7253 siunaustilaisuudet ja uurnanlaskut (puhelinaika 9.00-14.00)

Katariinan siunauskappeli on varattavissa hautauksia varten.

Aukioloajat ja tilavaraukset

Avoinna hautauksia varten. Suljettu sunnuntaista tiistaihin. Kappelissa on tilaa 50 saattovieraalle. Kappelissa on urut. Lisätietoja varauksista voi kysyä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän hautatoimistosta.

Pyhän Katariinan kirkon länsipuolella sijaitseva erillinen siunauskappeli valmistui syksyllä 1929. Sen seinät on maalattu keltaisiksi ja saltulakatto on katettu tiilillä. Kappelin on suunnitellut arkkitehti Ingvald Serenius. Kappelia laajennettiin vuonna 1945.

Siunauskappelissa on vuonna 1955 hankittu alttaritaulu, joka kuvaa siirtymistä ajasta iäisyyteen. Alttaritaulun on maalannut taiteilija Theodor Schalin.

Parkkipaikat

Katariinan siunauskappeliin tulevat voivat pysäköidä autonsa Pyhän Katariinan kirkon parkkipaikalle. Kirkkoaukion parkkipaikat ovat Turun kaupungin parkkipaikkoja ja ne ovat kaupungin pysäköinninvalvonnan piirissä. Muistathan siis parkkikiekon pysäköidessäsi.

Siunauskappelille pääsee myös julkisilla kulkuvälineillä. Aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys: vähäisiä esteitä

• ei ovenavauspainiketta