Kolme aikuista keskustelee pöydän ääressä. Kuvituskuva.

Aikuisten vertaisryhmät

Etsitkö samanhenkistä juttuseuraa? Vertaisryhmissä omia kokemuksia voi jakaa luottamuksellisesti muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa.

Seurakunnissa toimii omia ryhmiä esimerkiksi eläkkeelle jääneille, työttömille sekä riippuvuussairaudesta kärsivien läheisille. Tavaran raivaajien ryhmästä haetaan uutta puhtia omaan siivous- ja järjestelyprojektiin, äitien illoissa hengähdetään hetki lapsiarjen keskellä. Tuomiokirkkoseurakunta järjestää omaa toimintaa myös yksinasuvilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Sururyhmät tarjoavat paikan, jossa on tilaa puhua luottamuksellisesti läheisen menetyksestä ja ilmaista siihen liittyviä tunteita. Ryhmässä on tavallisesti 4–10 osallistujaa ja sitä ohjaa kaksi seurakunnan työntekijää.