Lähetystyö

Lähetystyö on seurakunnan perustehtävä, johon kaikki on kutsuttu mukaan. Tapoja osallistua on monia:

• rukoilla lähetystyön puolesta (tärkeää!)
  • tukea taloudellisesti osallistumalla myyjäisiin, kirkkokahveille tms tilaisuuksiin
  • tukea taloudellisesti lähetyskannatustilillemme: Mobile Pay 63657
  • olla mukana vapaaehtoistehtävissä
  • pitää yhteyttä lähetteihin
  • lähteä itse - lyhyeen projektiin tai pidemmäksi aikaa.

Lähetystyö on läsnä monin tavoin myös verkossa. Sivun alalaidan linkeistä pääset lähetysjärjestöjen sivuille, ja tykkäämällä järjestöjen facebook- ym. sivuista saat ajankohtaista tietoa somekanaviisi.

Nimikkokohteiden esittelyyn alla on lisätty kunkin järjestön seurakuntakohtaiset maksuyhteystiedot.

Nimikkolähetit

Nimikkolähetit ovat lähetysjärjestöjen työntekijöitä, joita seurakunta on sitoutunut tukemaan taloudellisesti ja rukouksin. He pitävät lähettäjäseurakuntiin yhteyttä ja kertovat mielellään työstään ja elämästään. Nimikkolähetit on lueteltu alla. Lisäietoja saat mm.

• Lähettäjäkirjeistä (tilaa seurakunnan tai lähetysjärjestöjen kautta)
  • Järjestöjen nettisivuilta, lähettien Facebook-sivuilta, blogeista ym.
  • Tulemalla tapaamaan lähettejä heidän vieraillessaan Turussa
  • Ottamalla yhteyttä: jaakko.paakkanen@evl.fi

”Kuinka ihanat ovat vuorilla ilosanoman tuojan askelet! Hän ilmoittaa rauhan tulon, tuo suuren ilosanoman ja sanoo Siionille: - Sinun Jumalasi on nyt kuningas!”. Jesaja 52:7

Mikaelinseurakunnan nimikkolähetit ja -kohteet

Mikko ja Liisa Puhalainen  - UUSI !

• kohde: Kypros
  • järjestö: Lähetysyhdistys Kylväjä
  • lisätietoja ja maksutiedot kylväjän sivuilla

Mika Laiho / Thaimaan ev.lut kirkko

• kohde: Thaimaa
  • järjestö: Suomen lähetysseura
  • lisätietoja SLS:n sivuilla

Katri Niiranen-Kilasi / PITA-opetus

• kohde: Makumira, Tansania
  • järjestö: Suomen Lähetysseura
  • lisätietoja SLS:n sivuilta

Tue SLS:n nimikkokohteitamme: tili FI38 8000 1400 1611 30 viite 4 074411 002002 559

SLS:n keräysluvat: Manner-Suomi RA/2020/3, voimassa 3.1.2020–31.12.2020, myönnetty 3.1.2020, Poliisihallitus. Ahvenanmaa ÅLR 2019/6111, voimassa 2020, myönnetty 13.8.2019 Ahvenanmaan maakuntahallitus.

Sakari Heinonen

• kohde: Kypros / SAT-7 televisiotyö
  • järjestö: Kansanlähetys

Tue Sakari Heinosen työtä: viite 20310 Tilinumero FI39 4309 1520 0011 71 (keräyslupa)

Mikael Tunér

• kohde: Sat-7 Pars -televisiotyö
  • järjestö: Sanansaattajat (Sansa)

Tue Mikael Tunérin työtä verkkomaksuna tästä

Kari Tynkkynen

• kohde: Viron ev.lut. kirkko
  • järjestö: Evankelinen lähetysyhdistys

Tue Karin työtä täällä.

Mikaelinseurakunnan lähetyskannatustili:

Mobile Pay 63657

BIC: OKOYFFIHH

IBAN: FI82 5710 0420 0357 50

Viitenumero: 3201

Tälle tilille maksettu tuki tulee Mikaelinseurakunnan ns. vapaisiin varoihin, joista rahat tilitetään eteenpäin Mikaelinseurakunnan kannatuksena eri lähetysjärjestöille nimikkosopimusten mukaisessa suhteessa.