Tervetuloa Paattisten seurakuntaan!

Paattinen on Turun pohjoisosassa sijaitseva omaleimainen kaupunginosa. Se mainitaan asiakirjoissa ensimmäisen kerran vuonna 1359. Se oli oma kuntansa vuosina 1937-1973, jonka jälkeen se liittyi Turun kaupunkiin. Seurakuntana Paattinen on kuulunut Maarian seurakuntaan, ja vuodesta 1689 alkaen kappeliseurakuntana ja vuodesta 1937 itsenäisenä seurakuntana. Vuonna 1973 se liittyi Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymään sen kahdeksantena seurakuntana.

Paattislaiset kokevat yhteenkuuluvuuden tunnetta ja  ihmiset tuntevat toisensa. Seurakuntakin haluaa tarjota yhteisön, josta voi löytää oman paikkansa, saada tukea ja kokea yhteyttä ihmisten välillä ja Jumalaan.

Pääsiäisaika Paattisten kirkossa

su 24.3. klo 10 messu ja kirkkokahvit, Antero Paatere

to 28.3. klo 18 kiirastorstain ehtoollinen, Järvensivu, kirkkokuoro

pe 29.3. klo 10 pitkäperjantain gregoriaaninen jumalanpalvelus, Järvensivu, Schola Cantorum Aboensis