Armon päiväkoti ja koulu Ghanassa

Katariinanseurakunnan toiminnassa tuetaan virallisten nimikkokohteiden lisäksi myös Armon päiväkodin ja koulun työtä kuurojen parissa Ghanan pääkaupungissa Accrassa. Armon päiväkotiin ja kouluun kuuluu päiväkoti, ala- ja yläkoulu sekä hiljattain alkanut lukio.

Päiväkodin ja koulun visiona on tarjota kuurolle lapselle ja nuorelle mahdollisuus oppia kieli, ghanalainen viittomakieli sekä toisena kielenä kirjoitettu englanti.

Kielen oppimisen kautta kuurolle avautuu mahdollisuus kommunikointiin muiden ihmisten kanssa, sekä mahdollisuus uuden oppimiseen. Päiväkodin ja koulun tavoitteena on luoda kuuroille lapsille ja nuorille parempi tulevaisuus koulutuksen kautta, jotta he voisivat aikuisena työllistyä ja tulla tasavertaisiksi yhteiskunnan jäseniksi kuulevien kanssa. Koulu pyrkii edistämään myönteistä kuvaa kuuroudesta.

Ryhmä tyttöjä ja poikia taputtavat käsiään yhteen. Heillä on sinivalkoiset koulupuvut yllään.

Armon päiväkodin ja koulun tukeminen

Katariinanseurakunta tukee Armon päiväkotia ja koulua. Lisätietoja diakoniatyöntekijä Hanna Suhonen p. 040 341 7136 tai hanna.e.suhonen@evl.fi

Armon päiväkodin kuulumiskirjeet

Lue Armon päiväkodin kuulumiskirjeitä. Kirjeet ovat pdf-muodossa ja avautuvat uudelle välilehdelle.

Kuulumiskirje 23.4.2023

Kuulumiskirje 12.9.2022Linkki avautuu uudessa välilehdessä