Turun tuomiokirkkoseurakunnan lahjoituskohteita

Tuomiokirkkoseurakunta tukee lähetys- ja avustustyötä ympäri maailmaa. Jumalanpalveluksissa kerätyistä kolehdeista saadut varat ovat merkittävä tulonlähde lähetysjärjestöille. Näiden tulojen ollessa poikkeusaikana tauolla ja seurakuntien ja järjestöjen normaalin toiminnan estymisen takia yksityisen seurakuntalaisen tuen merkitys on ratkaisevan suuri.

Auttaa voit antamalla pienen hetken ajastasi ja rukoilemalla lähetystyön puolesta tai lahjoittamalla sopivalta tuntuvan summan joillekin Tuomiokirkkoseurakunnan omista nimikkolähetyskohteista. Ohjeet lahjoittamiseen saat alla olevista linkeistä. Pidetään huoli lähimmäisistämme lähellä ja kaukana!

Suomen Lähetysseura

Lahjoittamalla Suomen Lähetysseuran työlle tuet Diakoniakeskus Marhaban maahanmuuttajatyötä Ranskan Marseillessa, Tankin kristillisen sairaalan työtä Pakistanissa ja Lubangon orpokodin toimintaa Angolassa.

Lahjoittaa voit

Lisätietoa SLS:n työstä saat osoitteesta felm.suomenlahetysseura.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Keräysluvat: Manner-Suomi RA/2020/1538, voimassa toistaiseksi 1.1.2021 alkaen, myönnetty 1.12.2020, Poliisihallitus. Ahvenanmaa ÅLR 2020/6483, voimassa 1.1–31.12.2021, myönnetty 25.8.2019 Ahvenanmaan maakuntahallitus.

Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys ry (Sley)

Tuomiokirkon Sleyn nimikkolähetin Tiina Latva-Raskun Japaninkielistä internet-lähetystyötä voit tukea Sleyn sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisätietoa Sleyn lähetystyöstä saat osoitteesta sley.fi/toiminta/lahetystyoLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kansanlähetys

Turun tuomiokirkkoseurakunta tukee Kansanlähetyksen nimikkolähettejä Hannu ja Päivi Heinosta. Heidän työstään voit lukea Kansanlähetyksen sivuilta Kansanlähetyksen sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Heinosia voi tukea taloudellisesti joko edellisen linkin kautta tai tilisiirrolla tilille NORDEA: FI83 2070 1800 0283 25 (Swift/Bic: NDEAFIHH), Suomen ev.lut. Kansanlähetys, viite: 20307.

Rahankeräyslupa: Luvan saaja: Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys, luvan numero: RA/2021/1202, voimassa toistaiseksi 1.1.2022 alkaen, toimeenpanoalue: Koko maa pois lukien Ahvenanmaa.

Medialähetys Sanansaattajat (SANSA)

Lahjoittamalla SANSA:n työlle tuet radiolähetystyötä Indonesiassa. Voit lahjoittaa Sansan lahjoitussivullaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Lisätietoa SANSA:n Toivoa Naisille -radiolähetystyöstä saat osoitteessa toivoanaisille.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pipliaseura

Pipliaseuran raamatunkäännöstyötä ndongan ja kwanjaman kielille Namibiassa voit tukea lahjoittamalla valitsemasi summan tilinumerolle FI58 8000 1800 0557 83. Viitteeksi voit kirjoittaa ”Turun tuomiokirkkosrk, Namibia”. Lisätietoa Pipliaseuran raamatunkäännöstyöstä saat Pipliaseuran sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Pipliaseuran keräyslupa: RA/2017/786 koko maa, 1.9.2017–31.8.2022 (Poliisihallitus 18.8.2017), (ÅLR 2019/4746 Ahvenanmaa, 1.9.19-31.8.20) Lisää keräysluvasta piplia.fi/lahjoitaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Yhteisvastuukeräys

Linkki Tuomiokirkkoseurakunnan Yhteisvastuu-lahjoituksen sivulleLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ylläolevaa kuvaa klikkaamalla sekä Yhteisvastuun lahjoitussivullaLinkki avautuu uudessa välilehdessä voi lahjoittaa suoraan haluamansa summan Turun tuomiokirkkoseurakunnan kautta Yhteisvastuulle.

Kirkon ulkomaanapu

Kirkon ulkomaanavun kautta tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä voi lahjoittaa työhön, jossa koronavirusta ennaltaehkäistään mm. pakolaisleireillä. Leirien ihmiset ovat jo valmiiksi heikossa asemassa. Lahjoitetuilla rahoilla järjestetään hygieniakoulutusta, hankitaan desinfiointiaineita ja saippuaa sekä ohjeistetaan ihmisiä siitä, miten koronavirusta vastaan tulee toimia.

Herättäjä-Yhdistys

Tässä poikkeustilanteessakin voit lahjoittaa kolehtiin Herättäjä-Yhdistyksen kautta monella eri tavalla. Ohjeet löydät Herättäjä-Yhdistyksen verkkosivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kerätyt varat käytetään yhdistyksen aluetyöhön ja paikallisosastotoimintaan, nuoriso- ja opiskelijatyöhön, ylioppilaskotitoimintaan, herättäjäjuhlien järjestämiseen, yhdistyksen musiikkityöhön, lähetystyöhön ja kansainväliseen diakoniaan. Kerättävät varat käytetään tarpeen mukaan, normaalisti vuoden sisällä lahjoituksen tekemisestä.