Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen kokoontuminen, joka tuo erilaiset ja eri-ikäiset seurakuntalaiset yhteen. Kirkkovuoden ajankohta vaikuttaa jumalanpalveluksen sisältöön ja toteutukseen. Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä ja lähettää sitten meidät maailmaan palvelemaan toinen toisiamme. Messussa saamme tuoda oman elämämme ilot ja murheet Jumalan eteen ja käydä keskenämme tasavertaisina ehtoollispöytään yhteisen Isämme ravittaviksi. Jumalanpalvelusta ilman ehtoollista kutsutaan sanajumalanpalvelukseksi.

Piikkiön seurakunnan ehtoollisleipä on aina gluteenitonta ja sekä perhe- että konfirmaatiomessujen ehtoollisviini on alkoholitonta. Pyydettäessä alkoholitonta viiniä saa myös ns. normaalimessussakin.

Piikkiön seurakunnan jumalanpalvelukset ovat pääasiassa sunnuntaisin ja pyhäpäivisin klo 10. Välillä voi olla poikkeava aika ja Jumalanpalvelusta voidaan viettää myös illalla. Piikkiön seurakunnassa järjestetään myös erityismessuja, kuten esimerkiksi perhemessuja ja gospelmessuja. Tarkat tiedot jumalanpalveluksista ja niiden ajankohdista löydät tapahtumakalenterista. Lämpimästi tervetuloa!

Kuva: Timo Jakonen
Ehtoollismalja