Tukea parisuhteeseen ja perhe-elämään

Perheasiain neuvottelukeskus antaa keskusteluapua parisuhteen vaikeuksissa, perhe- ja ihmissuhdeongelmissa, erosta selviytymisessä sekä muissa elämän kysymyksissä ja kriiseissä. Perheasiain neuvottelukeskukseen voit tulla yksin, yhdessä puolison kanssa tai perheenä.

Perheasiain neuvottelukeskus tekee myös perheasiain sovittelua ja pitää mm. eroryhmiä.

Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Perheneuvonta on avointa kaikille alueen asukkaille. Olet tervetullut, vaikka et olisi kirkon jäsen.

Palvelemme asiakkaita suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Perheneuvojillamme on korkeakoulutuksen lisäksi perheneuvonnan erikoistumiskoulutus ja suurimmalla osalla myös psykoterapiakoulutus.

Nukkekoti, joka on halkaistu keskeltä. Kodissa on nukkeja eri huoneessa.

Turun Perheasiain neuvottelukeskuksen yhteystiedot

POIKKEUKSELLISESTI PUHELINAIKAA EI OLE to 21.3.2024, ke 27.3.2024, ti 2.4.2024, ma 8.4.2024.

Yhteydenotot puhelinaikana arkisin ma klo 9-11 ja ti-pe klo 9-12, puh. 040 341 7249 tai Perheneuvonnan yhteydenottolomakkeella.

Käyntiosoite: Eerikinkatu 1 A 17, 5. krs ja 3. krs (sisään Multavierunkadun puolelta, A-rappu), 20100 Turku.

Palvelemme seuraavien kuntien asukkaita

Kaarina (Piikkiö), Kemiönsaari (Dragsfjärd, Kemiö, Västanfjärd), Lieto (Aura, Ilmarinen, Tarvasjoki), Loimaa (Alastaro, Mellilä), Masku (Lemu, Askainen), Mynämäki (Mietoinen), Naantali (Merimasku, Rymättylä, Velkua), Nousiainen, Paimio (Sauvo-Karuna), Parainen (Houtskari, Iniö, Korppoo, Nauvo), Pöytyä (Karinainen, Kyrö, Riihikoski, Oripää, Yläne), Raisio, Rusko (Vahto), Turku.

Ajan peruuttaminen perheneuvojalle

Peruutukset mielellään ainakin kolme arkipäivää ennen tapaamista suoraan perheneuvojalle. Jos ilmoitat perheneuvojalle, ilmoita myös tarvitsetko uutta aikaa. Jos ilmoitat peruutuksesta vastaanottosihteerille puhelimitse tai tekstiviestillä, puh. 040 341 7249 ilmoita kenelle aika on ja tarvitsetko uutta aikaa.

Perheneuvontaa kasvokkain ja etäyhteyksillä

Jos olet huolissasi parisuhteestasi tai perheesi tilanteesta, ota yhteyttä mahdollisimman pian, koska aikaa joutuu usein odottamaan. Tilannetta saattaa helpottaa, jo se että tietää ajan olevan tulossa. Voimme myös miettiä muita mahdollisia vaihtoehtoja odottaessa aikaa perheneuvojalle. Käytössämme on mm. maksuton Teams -sovellus, joka ladataan omasta sovelluskaupasta. Ohje Teamsin käyttöön (pdf).Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Eroryhmä

Voit antaa yhteystiedot, niin olemme myöhemmin yhteydessä alkavasta eroryhmästä.

Ryhmä on luottamuksellinen ja maksuton.

Ilmoittautumiset perheneuvonnan puhelinaikana ma klo 9-11 ja ti-pe klo 9-12, puh. 0403417249 tai Perheneuvonnan nettisivuilla olevalla yhteydenottolomakkeella. (Lisätietoihin => Eroryhmään osallistuminen).

Voi taivas – puhetta nuoresta | podcast nuorten vanhemmille

Nuoret voivat pahoin. Yhä nuoremmat lapset kärsivät yksinäisyydestä, kiusaamisesta ja päihdeongelmista. He syyllistyvät väkivaltarikoksiin ja putoavat koulutuksesta. Monet nuoret kamppailevat isojen mörköjen, kuten ahdistuksen ja masennuksen kanssa. Onko mitään tehtävissä?

Puhetta nuoresta -podcastissa Nonna Huotarinen haastattelee alan asiantuntijoita nuorten mielenterveyden haasteista. Huotarinen on koulutukseltaan psykologi ja perhepsykoterapeutti ja hän työskentelee perheneuvojana.

Aiheina podcastissa ovat nuorten mielenterveys- ja syömishäiriöt, päihteiden käyttö, syrjäytymisvaara, viiltely, seksuaalisen identiteetin etsintä, yksinäisyys ja kiusaamisen nykymuodot.

Asiantuntijoina ovat psykiatri, psykoterapeutti ja biologisen psykiatrian dosentti Henry Karlsson, päihdelääketieteen professori Solja Niemelä, Fingerroos-säätiön yhteisötoiminnan päällikkö Miika Neulaniemi, nuorisopsykiatrian apulaisprofessori Max Karukivi, nuorisopsykiatrian dosentti Kim Kronström ja kasvatuspsykologian professori Niina Junttila.

Nuorten pahoinvointia käsittelevä podcast on suunnattu erityisesti nuorten vanhemmille. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän tuottama sarja on kuultavissa kokonaan tammikuussa 2024.

Lisätietoja: Voi taivas

Turun Perheasian neuvottelukeskuksessa sinua palvelevat:

• Sundvall-Piha Sari, johtava perheneuvoja, sari.sundvall-piha@evl.fi / puh. 040 341 7337
  • Koskinen Katja, vastaanottosihteeri, puh. 040 341 7249 ma klo 9-11 ja ti-pe klo 9-12
  • Dahlbacka Minea, perheneuvoja, familjerådgivare
  • Honkala Seppo, perheneuvoja
  • Huotarinen Nonna, perheneuvoja
  • Kauppinen Nina, perheneuvoja
  • Lampinen Pasi, perheneuvoja
  • Mullo Johan, ruotsinkieliset, familjerådgivare
  • Vuola Eeva, vt. ruotsinkieliset, familjerådgivare (osa-aikainen 31.12.2024 asti)

Anna meille palautetta!

Asiakaspalaute on meille tärkeää. Näin voimme kehittää toimintaamme ja parantaa palveluamme.

Asiakaspalautetta Perheasiain neuvottelukeskuksen toiminnasta annetaan nimettömästi.

Asiakaspalaute: suomi, ruotsi, englanti

sähköpostitse sari.sundvall-piha@evl.fi.

Sivu päivitetty 8.1.2024

Kirjallisuutta