Seurakuntien toimitalo

Kuusikerroksinen rakennus kadunkulmassa, päätyseinällä valoristi.

040 341 7336 vahtimestari

200

Turun Tuomiokirkkoseurakunnan seurakuntatilat sijaitsevat Eerikinkatu 3:ssa. Talo tunnetaan myös seurakuntien toimitalona, sillä samassa talossa sijaitsee seurakuntayhtymän hallinto, tukitoimintoja ja yhteisiä työmuotoja.

Aukioloajat ja varaukset

Tuomiokirkkoseurakunnan kokoontumistilat 2. kerroksessa ovat avoinna tapahtumien yhteydessä. Tiloja voi varata Toimitalon vahtimestarilta numerosta 040 341 7336.

Toimitalon kokoontumistilat

Tuomiokirkkoseurakunnan tiloja 2. kerroksessa voi varata myös kokousten, perhejuhlien tai muistotilaisuuksien pitämiseen. Toimitalon kerrosten välillä kulkee hissi, jolla myös liikuntarajoitteiset pääsevät liikkumaan kerrosten välillä.

Juhlasalissa on pöytäpaikkoja 150 hengelle. Tuoliriveissä istuen tilaan mahtuu 200 henkeä. Juhlasalissa on flyygeli, äänentoistolaitteet (mikrofoni, kaiuttimet, CD-DVD-soitin), induktiosilmukka ja langaton nettiyhteys. Juhlasalissa pidetään myös yhteisen kirkkovaltuuston kokoukset.

Kokoussali on muuntuva tila 60 hengelle. Kokoussali sijaitsee keittiön vieressä, joten kokoussalissa on sujuvaa hoitaa tarjoilu. Kokoussalissa on piano.

Yläsali on kokoustila 20 hengelle. Tuolit ryhmittyvät yhden suuren pöydän ympärille. Yläsalissa on myös piano.

Kabinetti on mukava tila 16 hengelle. Kabinetissa on nojatuolikalustus ja matala pöytä.

Salonki sohvineen ja nojatuoleineen on tila 10 hengen kokoontumisille.

Toimitalon 2. kerroksen tilojen yhteydessä on myös ravintolatila, joka on käytettävissä iltaisin ja viikonloppuisin. Suurtalouskeittiö on ulkopuolisten käytössä vain viikonloppuisin. Astioita kahvittelua ja ruokailua varten on 150 hengelle. Kokouksia varten on myös langaton verkkoyhteys sekä datatykki, piirtoheitin ja valkokangas, joita voi tiedustella etukäteen vahtimestarilta.

Toimitalon kappeliin mahtuu 15 hengen ryhmä.

Lisäksi toimitalon yhteydessä toimii Nuortentalo (Eerikinkatu 1), jossa järjestetään erityisesti lapsi- ja nuorisotyön toimintaa. Nuortentalon salissa on tilaa 80 hengelle. Astiastoa ei ole.

Rajoituksia tilojen käytössä: toimitalossa ja Nuortentalossa ei ole sallittua käyttää alkoholia tai tupakoida. Myöskään tanssiminen (esim. häiden yhteydessä) ei ole mahdollista. Paloturvallisuussyistä kadun varteen ei voi laittaa tulipatoja.

Kustannukset

Kastetilaisuuden ja kastejuhlan järjestäminen seurakuntatiloissa on ilmaista kolmen ensimmäisen tunnin osalta. Ylimenevältä ajalta peritään tuntiveloitus. Muiden tilaisuuksien järjestämisestä peritään korvauksia seuraavasti:

• Perusmaksu: 1–50 hengen tilaisuudesta 30 €, 51–100 hengen tilaisuudesta 50 €, 101–150 hengen tilaisuudesta 70 € ja yli 150 hengen tilaisuudesta 100 €
  • Tuntiveloitus 25 €
  • Pöytäliinojen pesumaksu 5 €/kpl

Siirry lukemaan lisää korvauksista.

Ravintola Naakka

Lounasravintola Naakka tarjoaa kotiruokalounasta arkisin toimitalon toisessa kerroksessa. Siirry ravintola Naakan nettisivuille

Toimitalon 1. kerroksesta löytyy palvelupiste (keskusrekisteri, seurakuntasihteerit ja hautatoimisto). Tuomiokirkkoseurakunnan tilat (juhlasali, kokoussali, yläsali ja kabinetti) 2. kerroksessa tarjoavat kokoontumispaikan useille seurakunnan säännöllisesti kokoontuville ryhmille. Lisäksi 2. kerroksessa on seurakuntayhtymän lounasravintola Naakka. Seurakuntayhtymän hallinto- ja talouspalvelut toimii 3. kerroksessa ja viestintä 4. kerroksessa. Kasvatusasioita hoidetaan 5. kerroksessa ja 6. kerroksessa ovat kirkkoherrojen työhuoneet.

Toimitalon 1. kerroksessa on myös pieni tunnelmallinen kappeli, jossa on pidetty muun muassa kaste- ja vihkitilaisuuksia.

Parkkipaikat

Toimitalolle tultaessa autot voi pysäköidä toimitalon läheisyydessä oleville kadun varren parkkipaikoille. Viikonloppuisin myös sisäpihalta löytyy kymmenkunta parkkipaikkaa. Myös parkkihalli Julia on melko lähellä. Julkisilla kulkuvälineillä toimitalolle pääsee sujuvasti. Bussien aikataulu- ja reittitiedot löytyvät Turun kaupungin palvelustaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle ja aukeaa uudessa ikkunassa).

Esteettömyys: merkittäviä esteitä

Seurakuntien toimitalon keskusrekisteriin valmistui esteetön sisäänkäynti 2019.

• inva-pysäköinti ulko-ovien edessä
  • hissi, ei riittävän tilava kaikille pyörätuoleille
  • tiloissa korkeita kynnyksiä
  • sisätilojen väliovet muihin tiloihin raskaat, ei ovenavauspainikkeita
  • induktiosilmukka kuulovammaisille

Tiedustelut ja varaukset:

040 341 7336 vahtimestari (arkisin klo 14-20)

Sydäniskuri Sydäniskuri

ti 19.3. klo 11.00 -12.00

ti 19.3. klo 12.00 -13.00

Gospel-lattarit™ kaikenikäisille naisille

Iloa ja hyvinvointia mielelle ja keholle!
ke 20.3. klo 18.00

Bible Study

You are cordially welcome to the next Bible Study meeting.
pe 22.3. klo 18.00 -20.00

Sinkkujen olkkari 20-40-vuotiaille

Tule viettämään aikaa muiden sinkkujen kanssa!
ti 26.3. klo 11.00 -12.00

ti 26.3. klo 12.00 -13.00

Gospel-lattarit™ kaikenikäisille naisille

Iloa ja hyvinvointia mielelle ja keholle!
ke 27.3. klo 13.00

Tuolijumppa eläkeläisille

Maksuton tuolijumppa eläkeläisille vetreytystä varten
ti 2.4. klo 11.00 -12.00