Juhla joka viikko

Sunnuntainen jumalanpalvelus kokoaa seurakuntalaisia yhteiseen juhlaan. Kirkkovuoden ajankohta vaikuttaa jumalanpalveluksen sisältöön ja toteutukseen. Joskus puitteet voivat olla runsaat, toisinaan taas hyvinkin yksinkertaiset. Yhtä kaikki joka sunnuntai muistamme Jeesuksen ylösnousemusta ja kiitämme Jumalaa hänen suurista teoistaan.

Yhteistä jumalanpalvelusta voisi nimittää sielun latauspisteeksi. Se tarjoaa tilaisuuden niin hiljentymiseen Jumalan edessä kuin toisten ihmisten kohtaamiseen. Olet tervetullut saamaan voimaa ja virkistystä omaan arkeesi!

Messuja ja muita jumalanpalveluksia

Henrikinkirkossa vietetään sunnuntaisin klo 11 messua eli jumalanpalvelusta, jossa tärkeänä osana on ehtoollisenvietto. Sanajumalanpalveluksia toimitetaan tavallisesti kirkkovuoden arkipyhinä. Kirkkovuoden juhlakausien jumalanpalvelusten ajat ja luonteet löytyvät tapahtumakalenterista.

Kerran kuukaudessa tiistai-iltana vietettävän iltamessun suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat seurakunnan nuoret yhdessä työntekijöiden kanssa. Mukana on nuorten oma bändi, jonka johdolla lauletaan nuorille tuttuja veisuja. Iltamessuun ovat tervetulleita kaikenikäiset ihmiset.

Tästä messuihin, hartauksiin

Raamattuluento -sarja Pyhiä hetkiä Palestiinassa

joka toinen sunnuntai jumalanpalveluksen jälkeen klo 12.30 kokoushuone Silmussa.

• 12.11. Tärkeä kohtaaminen vuoriseudulla,
    Peter Eriksson
  • 26.11. Betlehem, leivän talo, Anssi Miettinen
  • 10.12. Jordanin virran rannalla, Anna-Kaisa Kallio
  •  7.1. Autiomaan kiusaukset, Peter Eriksson
  • 21.1.Nasaretin synagoga, Sini Johansson
  • 4.2. Skandaali fariseuksen kodissa, Toni Pätsi
  • 18.2. Hallitusmiehen tytär ja verenvotoa sairastava nainen, Sini Johansson
  • 3.3. Kyläreissu Betaniassa, Antti Hakanpää
  • 17.3. Ajan merkit ja paluun odotus, Pauliina Uhinki-Suominen

Henrikinkirkon alttari ja alttariseinällä oleva risti.