Apua lähimmäiseltäsi

Kaipaatko toisten ihmisten tapaamista tai keskusteluseuraa? Tai hengellistä yhteyttä, apua arjen askareisiin? Diakonian vanhustyöstä voit saada monenlaista tukea ja mielenvirkistystä arkeesi. Tukea ja apua voit saada diakoniatyöntekijältä tai vapaaehtoiselta. Kirkon jäsenyyttä ei vaadita.

Seurakuntien diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella aivan kaikesta. Aiheena voi olla esimerkiksi elämässä sattuneet pienet tai suuret asiat, ilot ja surut. Voit myös keskustella taloudellisesta tilanteestasi tai vaikka hengellisistä asioista. Ole yhteydessä oman alueesi seurakunnan diakoniatyöhön, kun kaipaat apua.

Vapaaehtoinen rinnallasi

Diakonian ja sielunhoidon yksikössä on runsas joukko vapaaehtoista. He antavat aikaansa lähimmäisten hyväksi. Siis sinunkin, jos niin haluat. Vapaaehtoisemme koulutetaan tehtäväänsä, ja heitä sitoo vaitiolovelvollisuus.

vanhus jolla on kädessä keppi