Keskusteluapua silloin, kun sitä kaipaat

Erilaisiin tilanteisiin voit kaivata ulkopuolista keskusteluapua. Kirkon työntekijät ovat luottamuksellisia kuuntelijoita ja keskustelijoita. Keskusteluapu on kaikille avointa, kirkon jäsenyyttä ei vaadita.

Keskustelutuki

Turun ja Kaarinan seurakuntien keskustelutuesta löydät kuuntelevan korvan ja tukea elämän eri tilanteisiin. Tapaamisissa voit puhua luottamuksellisesti esimerkiksi mielen hyvinvointiin, jaksamiseen, parisuhteen kiemuroihin tai yksinäisyyteen liittyvistä kysymyksistä. Olemme tukenasi myös elämän merkityksellisyyden tai hengellisyyden pohtimisessa.

Keskustelutuki on maksuton ja palvelee kaikkia kaupunkilaisia Turussa ja Kaarinassa. Ajan tapaamiseen voit varata kätevästi verkossa.

Lue lisää keskustelutuesta ja varaa aika tapaamiseen

Diakoniatyöntekijä tukenasi

Diakoniatyöntekijän kanssa voit keskustella luottamuksellisesti henkilökohtaisista asioista. Heiltä voit saada myös taloudellista tukea ja apua erilaisten palvelujen hakemisessa.

Pappi tavattavissa

Kun kaipaat keskusteluapua, voit ottaa yhteyttä myös suoraan oman seurakuntasi pappiin. Turun tuomiokirkossa on papin päivystys joka arkipäivä klo 15–17. Pappeja on tavattavissa myös sairaalassa, oppilaitoksissa, hoitokodeissa sekä työpaikalla yhteistyöyrityksissä.

Muuta keskusteluapua

Perheasiain neuvottelukeskus antaa keskusteluapua parisuhteeseen ja perheeseen liittyvissä kysymyksissä.

Tukenasi on tarvittaessa myös Kirkon keskusteluapuLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joka palvelee puhelimessa ja verkossa.

Sairaalapapit ovat tukenasi sairaaloissa. Tavoitat heidät Tyksin keskuksen kautta p. 02 313 0000. Vi betjänar även på svenska. Olemme potilaita, asukkaita, omaisia ja henkilökuntaa varten.