Partio Maarian seurakunnassa

Partiotoiminta on tarkoitettu kouluikäisille lapsille ja nuorille. Toiminta tapahtuu pääasiassa viikoittaisina kokouksina sekä retkinä ja leireinä. Partion toiminta-ajatukseen kuuluu tekemällä oppiminen, toiminta luonnossa, yhdessä päättäminen, henkilökohtainen kehitys sekä elämykset ja seikkailu.

Partio-ohjelma alkaa sudenpentulaumassa, jossa toimivat 7-9-vuotiaat lapset aikuisen johdolla. 10–12-vuotiaat suorittavat seikkailijaohjelmaa, 12–15-vuotiaat tarpojaohjelmaa ja 15–17-vuotiaat samoajaohjelmaa. Vaeltajavartioissa toimivat 18–22-vuotiaat partiolaiset. Partiolippukuntien toiminnan mahdollistavat aikuiset partiolaiset.

Tästä linkistä voit tutustua partio-ohjelmaan partion omilla sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Maarian seurakunnan alueella toimii neljä partiolippukuntaa, joista kaksi on tyttölippukuntia, yksi poikalippukunta ja yksi yhteislippukunta. Lippukunnat järjestävät vuosittain yhdessä itsenäisyyspäivän Nuotiomessun Maarian kirkossa.

Partiolaiset tuovat Betlehemin Rauhantulen Suomeenkin

Betlehemin Rauhantuli palaa Maarian kirkon sankarihaudan lyhdyssä 26.12.2023 saakka. Voit käydä sytyttämässä siitä liekin oman lyhtysi kynttilään ja jakaa eteenpäin muillekin rauhan lahjana.

Betlehemin Rauhantuli luo lämmintä loistettaan sankarihaudalla

Ikuinen tuli on palanut Betlehemissä jo yli tuhat vuotta! Joka vuosi partiolainen käy sytyttämässä siitä liekin omaan lyhtyynsä ja sitä kuljetetaan ja jaetaan lyhdystä lyhtyyn, kynttilästä kynttilään. Näin syntynyt Betlehemin Rauhantuli muistuttaa rauhan ja valon tärkeydestä meitä kaikkia riippumatta kansallisuudesta, uskonnollisesta tai poliittisesta vakaumuksesta. Ruotsin kiltapartiolaiset lähettivät Betlehemistä haetun ja Euroopan halki kulkeneen Betlehemin Rauhantulen Finnlinesin aluksella yli pimeän Itämeren ja se saapui Suomeen 24.11.2023 laivan miehistön vartioidessa tulta läpi yön.
Voit lukea lisää tulen matkasta partiolaisten kanssa tätä linkkiä klikkaamalla.

Ehkä se loistaa valoaan pian sinunkin luonasi.

Maarian Kämmekät

Tyttölippukunta Maarian Kämmekät on perustettu vuonna 1950 ja se kokoontuu Halisten,  Raunistulan ja Runosmäen seurakuntataloilla sekä Leaf Arenan talossa (Kärsämäentie 35 A 2. krs). Lippukunnan tavoitteena on järjestää edullista toimintaa kaikenikäisille partiolaisille, jotta kaikilla olisi mahdollisuus osallistua niin viikkotoimintaan kuin leireillekin.

Maarian Kämmekät ovat aina seuranneet aikaansa, mutta perinteiset partiotaidot ja -tavat ovat heille erittäin tärkeitä. Lippukunnalla on vuosittain monia tapahtumia ja tempauksia, kuten esimerkiksi talviretki, kesäleiri ja itsenäisyyspäivän kirkko.

Lippukunnanjohtaja Julia Aalto, lippukunnanjohtaja@maariankammekat.fi

maariankammekat.fi

Koroisten Sarpiot

Koroisten Sarpiot (KorSa) on vuonna 1978 perustettu partiotyttölippukunta. Lippukunnan toimintaan kuuluvat retket ja leirit, partiotaitokilpailut, vaellukset ja viikoittaiset kokoukset sudenpennuille ja vartiolaisille Lippukunnan tavoitteena on tarjota sellaisia elämyksiä nuorille, joita he eivät muualta saa, sekä tietysti kouluttaa nuorista vastuuntuntoisia ja yhteistyökykyisiä kansalaisia.

Lippukunnan kolo eli toimipiste sijaitsee Varkkavuorenkatu 23:ssa, Hepokullan seurakuntatalolla, jossa lippukunnalla on käytössään huone.

Lippukunnanjohtaja Jenni Mikkonen,  jenni.p.mikkonen@gmail.com

koroistensarpiot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Maarian Tähkät

Sekalippukunta Maarian Tähkät on Pohjois-Maarian alueella toimiva virkeä lippukunta, jonka kokoontuu Kotimäen seurakuntatalon alakerrassa Jäkärlässä sekä Yli-Maarian seurakuntatalolla. Lippukunta on perustettu vuonna 1981.

Lippukunta tarjoaa mielekästä ja haastavaa partiotoimintaa niin sudenpennuille, vartiolaisille, vaeltajille kuin aikuisillekin. Mukaan toimintaan voivat tulla kaikki 7-vuotiaat koulunsa aloittaneet ja sitä vanhemmat lapset ja nuoret.

Lippukunnanjohtaja Santeri Susi, susi.santeri@gmail.com

maariantahkat.fi

Koroisten Ritarit

Koroisten Ritarit on poikalippukunta, joka toimii Turussa Maarian seurakunnan alueella Raunistulassa.

Lippukunnalla on vahvat retkeilyperinteet ja sillä onkin tukikohta Hukkavaara Lapissa Muotkatunturien lähistöllä sekä Maskun Linnavuori Turun suunnassa, pyöräilymatkan päässä koloista.

Lippukunnanjohtaja Vesa Vihervirta, vesa.p.vihervirta@gmail.com

koroistenritarit.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nuotio, jolla paistuu lettuja pannulla tulen äärellä