Diakoniatyöntekijä tukenasi

Diakoniatyöntekijöiden kanssa voit keskustella henkilökohtaisista asioista. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Heiltä voit saada myös taloudellista apua. Voit tavata heidät joko seurakunnassa tai omassa kodissasi. Varaa aina aika tapaamiseen. Diakoniatyöntekijän palvelut on tarkoitettu kaikille, kirkon jäsenyyttä ei kysytä.

Joskus voit tarvita ulkopuolista kuuntelijaa. Esimerkiksi kun erilaiset elämässä esiin nousevat kysymykset askarruttavat mieltäsi, ja haluat keskustella niistä. Diakoniatyöntekijä on silloin sinua varten.

Keskustelun aiheena voi olla melkein mikä vaan:

• elämässäsi sattuneet asiat, kuten huolet, ilot ja surut
  • yksinäisyys tai sairaus
  • keskustelua erilaisten vaihtoehtojen pohdintaan.
  • neuvoja arkisiin asioihin, kuten etuisuuksien hakemiseen tai vapaaehtoistyön tekemiseen seurakunnassa
  • hengelliset kysymykset ja yhdessä rukoileminen
  • rahahuolet

Tapaaminen omassa kodissasi

Jos sinun on vaikea liikkua kotoasi seurakuntaan, pyydä diakoniatyöntekijää käymään luonasi. Hän tulee mielellään käymään, asut sitten kotona tai laitoksessa. Erityisesti tämä mahdollisuus koskee vanhuksia.

Kotona voit jutella diakoniatyöntekijän kanssa tilanteestasi kaikessa rauhassa. Jos haluat nauttia ehtoollista kotonasi, diakoniatyöntekijä auttaa sen järjestämisessä.

Tutustu uuteen diakonian esitteeseen Toivo on tottaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Soita ja varaa aika

Kun haluat tavata diakoniatyöntekijän, soita ja varaa häneltä aika. Voit sopia ajan myös sähköpostitse. Ole yhteydessä oman asuinalueesi seurakunnan diakoniatyöhön riippumatta siitä, oletko seurakunnan jäsen.

» Voit tarkistaa oman seurakuntasi tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Ota yhteys yhteisen diakoniatyön diakoniatyöntekijöihin, jos olet

• asunnoton
  • viittomakielinen
  • Suomessa alle kolme vuotta asunut maahanmuuttaja
  • veteraani
  • vammainen
  • sinulla on ongelmia päihteiden käytön kanssa.

» Yhteisen diakoniatyön yhteystiedot

Seurakunnat Turun karttapalvelussa