Rukous on puhetta Jumalalle

Ikiaikaista rukouspuhetta Jumalalle löytyy Raamatusta esimerkiksi psalmien kirjasta. Uuden testamentin evankeliumeihin on kirjattu ylös Jeesuksen rukous, "Isä meidän", jota rukoillaan yhdessä jokaisessa jumalanpalveluksessa.

Rukous on tapa olla Jumalan kasvojen edessä. Hän näkee meidät joka hetki ja tietää, mitä tarvitsemme. Jumala kehottaa rukoilemaan hädässä ja luottamaan hänen apuunsa. Rukous voi olla myös sanatonta puhetta. Rukous syntyy syvästä vaikka hauraastakin toivosta tulla kuulluksi: Jumala, kuule minua, vastaa minulle!

Voit halutessasi pyytää esirukousta niiden ihmisten tai asioiden puolesta, joista kannat huolta. Voit pyytää sitä seurakunnan työntekijöiltä tai voit jättää kirjallisen pyynnön useimpien kirkkojen eteisissä olevaan laatikkoon, joihin laitettuja pyyntöjä käytetään useimmiten sunnuntain jumalanpalveluksen esirukouksessa.

Voit myös jättää esirukousaiheesi seurakuntaan netin kautta. Esirukousaiheesi toimitetaan rukoiltavaksi seurakunnan kokoontumiseen. Muistathan, että sähköposti jolla esirukousaiheesi välittyy, ei ole täysin suojattu tapa lähettää esirukouspyyntöä. Sen vuoksi älä kirjoita viestiin mitään henkilö- tai yhteystietoja. Taivaan Isä tietää ne kyllä.

Esirukouksia voit jättää seurakuntien sivuilla, joille pääset alla olevien linkkien kautta: