Päiväkerhot ja muskarit

Tervetuloa päiväkerhoon!

Seurakunnan päiväkerhot ovat tarjonneet jo vuodesta 1945 toimintaa alle kouluikäisille lapsille. Päiväkerhot on suunnattu 3–5-vuotiaille lapsille. Kaksi vuotta täyttäneille lapsille on oma päiväkerhoryhmä.

Päiväkerhot kokoontuvat kaksi kertaa viikossa kolmen tunnin ajan. Kaksivuotiaiden päiväkerhoryhmä kokoontuu kerran viikossa. Mukaan kerhoon lapsi tarvitsee sisätossut, terveelliset eväät ja ruokaliinan eväiden alle. Toiminta on perheille maksutonta.

Päiväkerhon perustana on kristillinen ihmiskäsitys. Keskeisiä asioita ovat perinteet, tapakulttuuri ja arjen kristillisyys – vuorovaikutus, läsnäolo, hiljentyminen ja pyhän kohtaaminen esimerkiksi kirkkovuoden tapahtumien ja luonnon avulla. Päiväkerhon toiminta on monipuolista ja lapsen kokonaiskehitystä tukevaa.

Kirkon varhaiskasvatus on sitoutunut Vasun (Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2018) periaatteisiin. Päiväkerhossa vaalitaan lapsen kokonaisvaltaista kasvua yhteistyössä vanhempien kanssa. Kerhossa leikkiminen, liikkuminen, käsillä tekeminen, taide ja ilmaisu eri muodoissaan ovat keskeisiä tapoja toimia. Päiväkerhossa ulkoillaan säännöllisesti.

Lisää tietoja Kirkonrotta-sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Muskariin!

Muskareissa körötellään, lauletaan, liikutaan, soitetaan, lorutellaan ja kuunnellaan musiikkia.

Musiikki on suuri asia, josta kaikenikäiset voivat nauttia ja saada iloa. Muskarit tarjoavat musiikin riemua. Muskarissa lapsi tutustuu musiikin peruselementteihin laulaen, leikkien, rytmi- ja kehonsoittimia soittaen, liikkuen ja kuunnellen. Muskarit tukevat lapsen kokonaisvaltaista kasvua, mm. kielellistä kehitystä ja motorisia taitoja. Seurakunnan muskarissa lasten hengellisetkin laulut  ovat osa toimintaa.

Seurakuntayhtymällä on muskaritoimintaa lähes ympäri vuoden. Muskareita ohjaavat lastenohjaajat.

Lisää tietoja Kirkonrotta-sivuilta.

Päiväkerholaisia

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Yhteinen kasvatustyö

Päiväkerhot, ulkokerhot ja Sammaltassun luontotoiminta, muskariryhmät, värikylpyryhmät ja taidepajatoiminta, Sormin-ruokailu, Tanssitan vauvaa-ryhmä, katsomuskasvatus, Spr:n vastaanottokeskuksen leikkikerhot sekä perhekahvila Harakanpesä

varhaiskasvatuksen ohjaaja
Yhteinen kasvatustyö

Perhetyö, erityistyömuodot ja perhetyön yhteistyömuodot.