Edulliset ruokailut ja ruokajaot

Maarian seurakunta järjestää edullisia yhteisöruokailuja sekä jakaa ruokakasseja alueellaan asuville.

Ruokajaot

Jaamme ruokakasseja viikoittain Maarian seurakunnan alueella asuville. Tästä linkistä voit tarkistaa, asutko alueella.
Ruokakasseja on rajoitetusti.

Tiedustelut
ruoka-avun työntekijä, puhelinaika ma-ke klo 12-14, p. 040 341 7094

Edulliset ruokailut keväällä 2024

Halisten sunnuntailounas

Halisten sunnuntailounas on tarjolla 14.1., 18.2., 17.3., 14.4. ja 19.5. klo 12-13 Halisten seurakuntatalolla (Gregorius IX:n tie 8). Tarjolla lämmin lounas. Lounaan hinta on 2 € (maksu käteisellä), lapset ruokailevat ilmaiseksi. Alussa lyhyt hartaus.

Lisätiedot dikoniatyöntekijältä: p. 040 341 7476

Hepokullan soppatorstai

Edullinen keittolounas Hepokullan seurakuntatalolla (Varkkavuorenkatu 23) torstaisin 18.1., 15.2., 14.3., 11.4. ja 16.5. klo 12.30-13.30. Tarjolla lämmin keitto, leivät, kahvi/tee ja jälkiruoka. Aikuiset 2 €, lapset ilmaiseksi, käteismaksu. Alussa hartaushetki.

Lisätiedot diakoniatyöntekijältä, p. 040 341 7495

Runosmäen perjantairuokailut

Edullinen keittolounas Runosmäen seurakuntatalolla (Munterinkatu 15) perjantaisin 26.1, 23.2., 22.3., 19.4. ja 17.5. klo 11-12. Tarjolla lämmin keitto, leivät, kahvi/tee ja jälkiruoka. Aikuiset 2 €, lapset ilmaiseksi, käteismaksu. Alussa hartaushetki.

Maksuton aamupala Runosmäen seurakuntatalolla (Munterinkatu 15) perjantaisin 12.1., 9.2., 8.3., 5.4. ja 3.5. klo 9-11. Tarjolla mm. puuroa, leipää päällisineen, kahvia ja teetä. Aikuiset ja lapset syövät maksuttomasti. Lopussa hartaushetki.

Lisätiedot diakoniatyöntekijältä, p. 040 341 7152

Henkilö ojentaa ruisleipäpakettia

Banaaneja laatikossa sekä rollaattori vierellä

Alueellinen diakoniatyö, ruokajaot

Puhelinaika ma-ke klo 12-14

johtava diakoniatyöntekijä

Virkavapaalla

diakoniatyöntekijä
Maarian seurakunta

Työskentelen Etelä-Maarian diakoniatyöntekijänä; työaluettani on Hepokulta, Kuninkoja, Länsikeskus, Länsinummi, Mälikkälä, Nättinummi ja Teräsrautela. Työhöni kuuluu myös ikäihmisten parissa tehtävä diakoniatyö Maarian seurakunnassa.

Kirkon työssä olen toiminut -80 luvulta lähtien, nuorisotyönohjaajana, lähetys- ja perhetyönsihteerinä sekä diakoniksi valmistumisen (v. 2012) jälkeen sosiaalialalla ja diakoniatyössä. Minua innostaa ihmisten parissa toiminen ja yhdessä tekeminen sekä tukena oleminen silloin kun apua tarvitaan.

Pidän vuodenajoista, nuotiotulesta, koiranpennuista ja villasukista. Varsinais-Suomessa kevät tulee aiemmin, kuin Itä-Suomessa, mistä olen kotoisin. Turun aikainen kevät ja pitkään jatkuva syksyn kuulaus viehättävät. Partioharrastuksen myötä luonnossa liikkuminen ja iltanuotiot tarinoineen kiehtovat edelleen. Koiraa en allergian takia voi hankkia, mutta rapsutuksia saavat "luppanat", jotka vastaan tulevat. Kotoilu ja villasukissa hipsuttelu on tapani rentoutua. Tärkeää on arkinen yhdessäolo - iloa tuottavat vaikkapa valmiiksi tehdyt voileivät - tavallinen on tarpeeksi.

Diakonian ajanvaraus on päivystysaikaan mahdollista tiistaisin ja torstaisin klo 10–11 numeroista 040 341 7451. Voit lähettää myös sähköpostia.