Karderoopi − vaateapua lähimmäisille

Kenelle tahansa voi elämässä tulla eteen tilanne, jolloin rahat riittävät juuri ja juuri elämiseen.

• Karderoopin vaateapu on tarkoitettu sinulle, joka asut Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän alueella
  • Jos taloutesi on tiukoilla, Karderoopista voit saada puhtaita ja ehjiä, kyseisen kauden vaatteita ja hyväkuntoisia kodintarvikkeita ilmaiseksi
  • Sivun alareunassa on tarkemmat ohjeistukset sinulle, joka tarvitset vaateapua

Karderoopi on monipuolisen palvelun paikka. Voit tulla myös tekemään vapaaehtoistyötä, työkokeilua tai opintoihin liittyvän harjoittelujakson. Jos kaapeissasi on sinulle turhia, siistejä ja ehjiä vaatteita, jalkineita, kodintekstiilejä tai astioita, voit lahjoittaa ne Karderoopiin. Olet myös lämpimästi tervetullut Karderoopin ryhmiin ja tapahtumiin, ks. tarkemmat tiedot "Ryhmät ja tapahtumat" -alasivulta.

Vaate- ja kodintarvikeapu

Karderoopi on avoinna vaate- tai kodintarvikeavun hakijoille tiistaina, keskiviikkona klo 11-15 ja torstaina klo 11 - 17. Varaa aikaa omaan asiointiisi noin 1 tunti.

Huom! Karderoopin ovi sulkeutuu puoli tuntia ennen sulkemisaikaa.

Kevään poikkeusaukiolot: Torstaina 21.3. suljettu ja torstaina 28.3. suljettu.

Lahjoittaminen

Karderoopissa otetaan vastaan vaatteita ja kodintarvikkeita, tarkemmat ohjeet löydät alla olevan linkin lahjoitussivulta.

Seuraa Karderoopin lahjoitustilannetta täältä: lahjoita Karderoopiin.

Toimi näin, kun tarvitset vaateapua

Jotta voisit saada Karderoopista vaatteita ja/tai kodintarvikkeita, tarvitset vaateosoituksen. Vaateavun saamista varten sovi tapaamisaika paikallisseurakuntasi diakoniatyöntekijän kanssa tai ota yhteys Karderoopin diakoniatyöntekijään. Jos olet asunnoton, voit saada vaateosoituksen Sirkkalan päiväkeskuksen ohjaajalta tai yhteiskunnallisen työn diakoniatyöntekijältä.

Etkö tiedä, minkä seurakunnan alueella asut? Ei hätää, tarkista asia kartasta, johon on merkitty alueen seurakunnat.

Yhteystiedot:

• Karderoopin diakoniatyöntekijä, puh. 040 341 7486 / 040 341 7656
  • Sirkkalan päiväkeskuksen ohjaaja, puh. 040 341 7586
  • Yhteiskunnallisen työn diakoniatyöntekijä, puh. 040 341 7185

Karderoopin yhteystiedot ja aukioloajat

• Käyntiosoite: Kaarlentie 2 (entinen Ispoisten seurakuntakoti)
  • Postiosoite: PL 922, 20101 Turku

Avoinna:

• Tiistaina, keskiviikkona klo 11 - 15
  • Torstaina klo 11-18

Vapaaehtoiseksi Karderoopiin?

Lue lisää Karderoopin vapaaehtoistehtävistä täältä.

Karderoopin henkilökunta

vaateavun toiminnanohjaaja