Osallistu Lahja lapselle -keräykseen

Oletko halukas antamaan aikaasi lasten hyväksi? Ja saamaan samalla itsellesi joulumielen? Turun ja Kaarinan seurakunnat järjestävät jälleen vuonna 2023 jo perinteeksi muodostuneen kertaa Lahja lapselle -keräyksen. Joka vuosi keräystä on ollut toteuttamassa yli 100 vapaaehtoista ja joululahjan sai sitä kautta viime vuonnakin yli 1200 lasta.

Lahja lapselle tuo joulun iloa pienille ja isoille.
Tyttö ja lapsi pitävät lahjaa.

Lahjatoiveet diakoniatyön kautta

Lahja lapselle -keräyksessä toteutetaan lasten omia joululahjatoiveita. Diakoniatyöntekijät kyselevät diakonia-asiakasperheidensä lasten toiveita. Sen jälkeen mukaan tulevat vapaaehtoiset auttajat: lahjatoiveiden selvittäjät ja välittäjät, lahjojen paketoijat ja kuljettajat. Ja tietysti lahjojen lahjoittajat. Ilman heidän apuaan tätä keräystä ei olisi.

Vuoden 2022 jouluna yli 1200 lasta sai joululahjan keräyksen kautta. Aattoillan riemun lisäksi ajatuksena on vahvistaa lasten uskoa tulevaisuuteen. Myös vähävaraisten perheiden lapsilla on oikeus haaveilla ja kokea iloa toiveiden toteutumisesta. Lahjoittajille tietoa keräyksestä täältä.

Vapaaehtoiseksi mukaan toteuttamaan Lahja Lapselle -keräystä

Tule sinäkin mukaan toteuttamaan Lahja Lapselle -unelmia. Keräys hoidetaan suurimmaksi osaksi vapaaehtoisvoimin, joten jokainen vapaaehtoinen on meille kullanarvoinen. Vain yhteydenotoista perheisiin huolehtivat diakoniatyöntekijät. Lahja Lapselle -keräyksessä voit toimia vaikkapa lahja-agenttina, välittää lahjatoiveita lahjoittajille sähköpostilla tai puhelimitse. Voit myös tulla mukaan lahjojen vastaanottoon ja paketointiin tai kuljettajaksi toimittamaan lahjoja seurakuntiin.

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi 6.-22.10.2023 Lyyti-linkin kautta.

Tutustu tästä lahjakeräyksen vapaaehtoissopimukseen.