Tervetuloa Henrikinseurakunnan omille sivuille

Menovinkkejä viikko 12

Henrikissä

• ti 19.3. klo 11 Pastapäivä Ruususalissa – ilmainen ja avoin tilaisuus
  • ti 19.3. klo 18 Rukoustanssia Ruususalissa, Tenhu (joka toinen ti)
  • ke 20.3. klo 14 Jutustelukerho Silmussa, keskusteluja maan ja taivaan väliltä (joka toinen ke)
  • arkiaamun rukoushetki klo 9-9.30 Ruususalissa, perjantaisin Taize
  • Renkaanvaihtotapahtuma Yhteisvastuun hyväksi Peltolan koulutalolla, Ilpoistentien sisäänkäynti, la 23.3. klo 9-15.
  • Kevätmyyjäiset kirkolla su 24.3. klo 12.30-14.30.

Koivulassa

• to 21.3. perheiden pääsiäisaskarteluilta klo 17-19
  • maanantaisin Seniorikahvila klo 13-15
  • perjantaisin klo 8.30-10 Koivulan aamupuuro
  • perjantaisin klo 9.30-11.30 Perhekerho

Valokuvanäyttely Henrikinkirkon aulatiloissa aukioloaikana. Ari Törmä - Ruudun takaa.

Pääsiäinen Henrikinseurakunnassa 2024

Palmusunnuntaina 24.3. messu klo 11, Kallio Anna-Kaisa, Pätsi Toni ja Pelkonen Hanna

Hiljaisen viikon tapahtumia:

tiistaina 26.3.

• klo 13 Hiljaisen viikon hartaus ja ehtoollinenn, Uhinki-Suominen Pauliina

• klo 18 Henrikin iltamessu, Hakanpää Antti, Lindroos Nuutti ja Henrikin bändi

keskiviikkona 27.3.

• klo 13 Vanhemman väen ehtoollinen, Uhinki-Suominen Pauliina, Vilpponen Marjukka ja Laakkonen Olli-Pekka

• klo 18 Paaston ajan tuttuja virsiä ja lauluja yhteisesti laulaen, Pelkonen Hanna ja Laakkonen Olli-Pekka, mukana myös Satakieli lapsikuoro sekä Henrik’s Singers

torstaina  28.3.

• klo 19 Kiirastorstain messu, Johansson Sini, Miettinen Anssi  ja Pelkonen Hanna

perjantaina 29.3.

• klo 11 Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus, Eriksson Peter ja Laakkonen Olli-Pekka

• klo 15 Jeesuksen kuolinhetken rukoushetki, Eriksson Peter

sunnuntaina 31.3.

• klo 11 Pääsiäispäivän messu, Eriksson Peter, Uhinki-Suominen Pauliina ja Laakkonen Olli-Pekka

maanantaina 1.4.

• klo 14 Toisen pääsiäispäivän ehtoollishartaus, Uhinki-Suominen Pauliina ja Laakkonen Olli-Pekka

Työntekijöiden ajatelmia...

Ota hetki aikaa itsellesi.

Lähde ulos aistimaan kevättä.
Mene itsellesi mieluisaan paikkaan, jossa voit olla rauhassa. Hengittele muutaman kerran syvään. Laita silmät kiinni ja aisti hetki alkavan kevään tuntua, tuoksuja ja ääniä. Herkistä aistisi havainnoimaan. Keskity aistimaan Jumalan luomaa ihmeellistä luomakuntaa.
Kaikki on hyvin tässä hetkessä. Olet Jumalalle tärkeä.
Avaa silmäsi ja katsele sitten ympärillesi ja kosketa puun tai pensaan oksia tai maata. Miltä se tuntuu? Miltä se näyttää? Mitä ajatuksia se sinussa herättää? Voitko vielä havaita uutta kasvua ympärilläsi?
Voisitko peilata havaintoja omaan elämääsi? Miltä sinusta tuntuu? Onko sinussa puhkeamassa jotakin uutta? Millaisia haaveita ja toiveita sinulla on tulevaisuuden suhteen?
Kerro ajatuksesi Jumalalle sellaisina kuin ne tulevat mieleesi.
Vaikka luomakunta näyttää vielä monin paikoin paljaalta, karulta ja kylmältä, mutta hauraaltakin näyttävän luonnon sisimmässä sykkii vahvaa elämää.

”Katso minä luon uutta. Nyt se puhkeaa taimelle, ettekö sitä huomaa.” (Jes. 43:18-19)

Räpsäise sinäkin kuva paikasta, jossa nyt olet ja tallenna se itselle yllä olevan Raamatun lupauksen kanssa ja palaa siihen aina kun tarvitset rohkaisua.
Jumalan siunausta juuri sinulle!
Toivoo diakoni Susanna

#henrikinseurakunta #töissähenrikissä #luomakunta #kevät #aistit #luontohengellisyys

Tarvitsemme toisiamme

Otamme helposti ystävyyden ja ystävät itsestäänselvyytenä. Silloin unohdamme, että on monia yksinäisiä, jotka toivovat löytävänsä oman parhaan ystävän. Kuvittele hetken elämää ilman ystäviäsi. Miltä se tuntuu? Tyhjältä? Yksinäiseltä? Ei ole ketään, jonka kanssa jakaa päivän tapahtumia eikä ketään, joka nauraisi niille kanssasi jälkikäteen. Ei ole ketään, jonka kanssa puhua surullisista ja vaikeista asioista. Ei ketään, joka ymmärtää, miltä sinusta tuntuu juuri sillä hetkellä.

Yhteisvastuukeräys on vuosittain toteutettava hyväntekeväisyyskeräys, jossa kerätään rahaa sekä kehitysapuun ulkomaille että vaihtuvalle kohteelle Suomessa. Tänä vuonna 2024 Yhteisvastuun kotimaan osuus menee HelsinkiMission School to Belong - ohjelmalle, jossa autetaan oppilaitoksia vähentämään yksinäisyyttä ja lisäämään yhteisöllisyyttä.

Älä jätä nuorta yksin. Mitä jos tänään päätät että soitat yhdelle tutulle nuorelle. Ja muista, yksinäisyys ei koske ainoastaan nuoria.

Muutosten teologia

Syksyllä 2023 saimme tutustua useaan mielenkiintoiseen luentoon Muutosten teologia -sarjassa. Nyt voit kuunnella tai lukea noiden luentojen aiheesta sivuiltamme. Pääset sivuille klikkaamalla tästä tai alla olevaa kuvaa.

Kirkolla kokoontuu aktiivinen joukko vapaaehtoisia, kerhoja ja piirejä. Katso listasta mikä olisi juuri sinua kiinnostava kerho. Löydät viikkokalenterin täältä.

Uutiskirje

Haluamme pitää sinut ajan tasalla kaikista tuoreimmista tapahtumista, kerhoista ja konserteista! Siksi kutsummekin sinut tilaamaan uutiskirjeemme, joka tarjoaa sinulle joka kuukausi inspiraatiota ja hyödyllistä tietoa suoraan sähköpostiisi.

Rekisteröityminen on helppoa. Klikkaa vain alla olevaa linkkiä ja anna sähköpostiosoitteesi – niin olet mukana vain hyvissä kohtaamisissa.

Tilaa uutiskirje (creamailer.fi)

seurakunta- ja viestintäsihteeri